W miejscowości Ościsłowo niedaleko Ciechanowa kierująca toyotą straciła panowanie nad autem i uderzyła w drzewo. Służby ratunkowe wezwał aktywowany w samochodzie system eCall, który pozwala na automatyczne lub manualne powiadomienie w przypadku wypadku lub kolizji.
Zgłoszenie o tym zdarzeniu wpłynęło do ciechanowskiej policji w ostatnią środę, kilka minut po godzinie 4.
Uderzyła w drzewo
Powiadomienie dotarło do służb poprzez system powiadamiania eCall, który znacząco przyśpiesza przyjazd służb ratowniczych na miejsce zdarzenia.
- Jak ustalili interweniujący policjanci, 20-letnia kierująca toyotą obywatelka Turcji straciła panowanie nad pojazdem, zjechała do rowu, a następnie uderzyła w drzewo. Wraz z nią podróżował 20-letni pasażer, również obywatel Turcji. Na szczęście nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń. Kierująca była trzeźwa. Za spowodowanie kolizji drogowej kobieta została pouczona - przekazała aspirant Magda Zarembska, oficer prasowa policji w Ciechanowie.
Jak działa system eCall?
Policjantka wytłumaczyła, że celem wprowadzenia systemu eCall w pojazdach jest przede wszystkim zminimalizowanie ofiar śmiertelnych w wyniku wypadków drogowych. Im szybciej na miejsce dociera pomoc, tym większe jest prawdopodobieństwo uratowania uczestniczących w nich ludzi. - System eCall może być aktywowany na dwa sposoby: automatyczny - po zadziałaniu czujników znajdujących się w aucie, np. w momencie wybuchu poduszek powietrznych, jak było w tym przypadku, a także ręcznie - po wciśnięciu przycisku "SOS" przez kierowcę bądź pasażera - wyjaśniła aspirant Zarembska. I podsumowała: - Wówczas system powiadamiania ratunkowego otrzymuje kluczowe informacje: miejsce i czas zdarzenia, kierunek jazdy, rodzaj paliwa zasilającego pojazd, a nawet liczbę pasażerów szacowaną na podstawie zapiętych pasów, a następnie przekazuje je służbom ratunkowym.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: fot. OSP Ościsłowo