Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła koperty z ofertami na budowę kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. 10 firm budowę fragmentu trasy i tunelu pod Ursynowem wyceniło od 1,2 mld złotych do 2,4 mld.
Zaprojektowanie i budowę odcinka A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa GDDKiA wyceniła na 1,6 miliarda złotych.
Najtańszą ofertę złożyła firma Astaldi - 1,2 mld złotych, najdroższą Strabag - 2,4 mld zł.
O to wszystkie oferty: OHL,- 2,26 mld zł; PORR - 1,3 mld zł; Impresa Pizzarotti - 1,6 mld zł; Dragados - 2,4 mld zł; Astaldi - 1,22 mld zł; Metrostav - 1,85 zł; IDS- BUD i Altis Holding ( Ukraina) - 1,37 mld zł; Salini- 1,53 mld zł; Energopol-Szczecin i OJSC - 1,73 mld zł; Strabag- 2,4 mld zł.
Tunel pod Ursynowem
Odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa będzie miał 4,6 kilometra długości. Połowę stanowić będzie tunel, który przejdzie m.in. pod linią metra. Będzie to najdłuższy tunel w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a Pileckiego, wychodzić zaś na skarpie, za ul. Nowoursynowską. Wykonawca zbuduje też dwa węzły: Ursynów Zachód i Ursynów Wschód.
Swoje oferty złożyło 10 firm i konsorcjów. Najtańsza opiewa na około 1,2 mld złotych, a najdroższa ok. 2,4 mld. GDDKiA oszacowała kosztorys na ok. 1,6 mld zł.
Trzy odcinki ostatniego fragmentu
Pozostały - 18,5 kilometrowy fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska - podzielono na trzy odcinki: A, B i C.
15 stycznia poznaliśmy chętnych na budowę odcinka B - od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński, o długości ok. 6,5 km. W ramach inwestycji wybrany wykonawca wybuduje także most przez Wisłę.
19 stycznia GDDKiA otworzyła koperty w przetargu na budowę 7-kilometrowego odcinka C, w ramach którego wybudowane zostaną także estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Na ten odcinek przeznaczyła szacunkowo 923,85 mln zł.
W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.
Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.
wp//ec
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA