Nie będzie skrócenia 518. Nowa trasa ważnej linii

Zmiany w komunikacji miejskiej
Zmiany w komunikacji miejskiej
Źródło: ZTM
Mieszkańcy Białołęki nie zgodzili się na skrócenie linii 518. Najpierw w petycji, potem w konsultacjach społecznych opowiedzieli się za pozostawieniem autobusu aż na Nowodwory. Urzędnicy przychylili się do ich prośby, ale wprowadzili na tej trasie inne zmiany.

Zmiany na trasie 518 weszły w życie w sobotę i objęły odcinki końcowe na Białołęce oraz w Śródmieściu. Autobusy zaczynają kurs na Nowodworach i jadą Światowida (tak jak wcześniej), ale potem skręcają w Hanki Ordonówny, Odkrytą, Nowodworską i Mehoffera. Potem wyjeżdżają w Świderską i dalej jadą ulicami: Porajów, Myśliborska, Światowida, Modlińska, most Grota-Roweckiego, Trasa Armii Krajowej, Słowackiego, Mickiewicza, Andersa, Muranowska, Bonifraterska, Miodowa, Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat, którym dojeżdżają na plac Trzech Krzyży.

Wracając jadą prawie taką samą trasą, bo Mickiewicza wjeżdżają jeszcze we Włościańską i Żelazowską.

Co ważne, linia 518 zastąpiła kursującą do tej pory tylko w godzinach porannego szczytu linię 314. Ostatni kurs tej drugiej wyjechał na ulice w piątek 3 listopada.

Autobus tylko do metra

Urzędnicy Zarządu Transportu Miejskiego informują, że wprowadzone zmiany są efektem konsultacji społecznych, przeprowadzonych pod koniec ubiegłego roku.

Wcześniej pod uwagę brano skrócenie kursowania linii 518 z Białołęki tylko do pętli Metro Marymont. Urzędnicy przekonywali, że w ten sposób poprawiłaby się częstotliwość i regularność odjazdów autobusów. Przeciwni temu byli jednak sami mieszkańcy, którzy napisali w tej sprawie petycję do dyrektora ZTM. Argumentowali, że linia cieszy się ogromną popularnością, o czym świadczy m.in. konieczność wprowadzenia na niej dłuższych autobusów.

"Przychylając się do głosów mieszkańców dzielnicy, Zarząd Transportu Miejskiego podjął decyzję o pozostawieniu tego połączenia do Śródmieścia" - czytamy w komunikacie ZTM.

Plac Trzech Krzyży zamiast Centralnego

Autobusy dojadą jednak do placu Trzech Krzyży, a nie tak jak dotychczas, do Dworca Centralnego. Takie rozwiązanie umożliwi ominięcie ulicy Świętokrzyskiej, gdzie linia napotyka na największe utrudnienia w ruchu i jednocześnie spełni postulaty uczestników konsultacji o utrzymanie połączenia Białołęki z Traktem Królewskim.

"Wprowadzenie zmian od 4 listopada było możliwe dzięki zakończonej przebudowie skrzyżowania Świderskiej z Mehoffera i skrzyżowania Odkrytej z Hanki Ordonówny na Białołęce, a także przywróceniu po wakacjach weekendowego ruchu na Trakcie Królewskim" - informują urzędnicy.

ZOBACZ TAKŻE: WARSZAWSKIE TOP5 - JAKIE SĄ NAJDŁUŻSZE LINIE TRAMWAJOWE?

TOP5.7

Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Warszawskie TOP5 - najdłuższe linie tramwajowe
Warszawskie TOP5 - najdłuższe linie tramwajowe
Teraz oglądasz
Warszawskie TOP5 - największa liczba pięter
Warszawskie TOP5 - największa liczba pięter
Teraz oglądasz
Warszawskie TOP5: najwyższe budowle w stolicy
Warszawskie TOP5: najwyższe budowle w stolicy
Teraz oglądasz
Warszawskie TOP5 - najgłębsze stacje metra
Warszawskie TOP5 - najgłębsze stacje metra
Teraz oglądasz
Warszawskie TOP5 - najdroższe lokalizacje
Warszawskie TOP5 - najdroższe lokalizacje
Teraz oglądasz
TOP5 - najbardziej ruchliwe ulice Warszawy
TOP5 - najbardziej ruchliwe ulice Warszawy
Teraz oglądasz
TOP5 - najdłuższe linie autobusowe dzienne
TOP5 - najdłuższe linie autobusowe dzienne
Teraz oglądasz

TOP5.7

kw

Czytaj także: