Czerniakowska bis: z buspasami i ścieżkami, ale bez ekranów

Tędy ma przebiegać Czerniakowska bis
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Ma mieć po dwa pasy w obu kierunkach, oddzielne drogi dla rowerów, ale nie będzie otoczona ekranami dźwiękochłonnymi. Gotowy już projekt Czerniakowskiej bis drogowcy zaprezentują mieszkańcom podczas spotkania w przyszłym tygodniu.

Ma mieć po dwa pasy w obu kierunkach, oddzielne drogi dla rowerów, ale nie będzie otoczona ekranami dźwiękochłonnymi. Gotowy już projekt Czerniakowskiej bis drogowcy zaprezentują mieszkańcom podczas spotkania w przyszłym tygodniu.Jak już pisaliśmy, planowana ulica Czerniakowska bis będzie przebiegać łukiem od ul. Gagarina do Wolickiej, będzie też łączyła się z Trasą Siekierkowską poprzez istniejący już węzeł. Łącznie to blisko dwa kilometry trasy. Projekt jest już gotowy. Co zakłada?

Rezerwa tramwajowa, a na razie buspas

- Podstawowy przekrój ulicy to 2x2 pasy ruchu z poszerzeniami na skrzyżowaniach. W rejonie skrzyżowania z ul. Czerniakowską jezdnia w kierunku Siekierek będzie miała dwa pasy ruchu, natomiast w stronę centrum przed skrzyżowaniem będzie się rozszerzała do czterech pasów, co zwiększy przepustowość odcinka i poprawi płynności ruchu – wyjaśnia Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.Jak zaznacza, będzie to droga, która ma służyć głównie mieszkańcom tego rejonu Mokotowa. Ma tam obowiązywać ograniczenie do 50 km/h. Przewidziano również rezerwę tramwajową pod trasę na Siekierki. - Będzie przebiegała od ul. Czerniakowskiej do ul. Projektowanej Wschodniej (ul. Batalionu AK Bałtyk). Zgodnie z założeniami, na odcinku od ul. Zwierzynieckiej do ul. Projektowanej Wschodniej rezerwa będzie na razie wykorzystana pod wyznaczenie dwóch buspasów – zaznacza rzeczniczka.

Turcy zbudują nowy most. Południowy połączy Wilanów z Wawrem

Bez kranów akustycznych

Projekt przewiduje budowę obustronnych, dwukierunkowych dróg rowerowych zlokalizowanych poza jezdnią. Zrezygnowano m.in. z ciągów pieszo-rowerowych. Drogowcy zapewniają również, że nie będzie ekranów akustycznych.

Tak ma przebiegać Czerniakowska bis
Tak ma przebiegać Czerniakowska bis
Źródło: ZMID

Koniec bazarku przy Nehru

Zlikwidowany zostanie za to bazarek, który znajduje się obecnie u zbiegu ulic Nehru i Czerniakowskiej. - Budowa nowej drogi oznacza likwidację bazarku w dotychczasowej lokalizacji. Nie przewiduje go tam także obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – zaznacza Choińska-Ostrowska i dodaje, że władze Mokotowa prowadzą rozmowy z kupcami w sprawie nowej lokalizacji bazarku.Okazuje się również, że drogowcy będą musieli przejąć 51 działek lub ich fragmentów i wypłacić odszkodowania.

- Ich stan prawny, od którego zależy możliwość i wysokość wypłacanych odszkodowań będzie jeszcze analizowany. Decyzje ustalające wysokość odszkodowań wydawane są po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a to jeszcze przed nami – tłumaczy Choińska-Ostrowska.

"Konsultacje już były"

Kiedy rozpoczną się prace? Tego jeszcze nie wiadomo. ZMID wyjaśnia, że termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od wydania niezbędnych decyzji administracyjnych.

Zamknęli ważne skrzyżowanie na Bielanach. Wymiana nawierzchni

- Trwa postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2015-2017 zarezerwowanych na ten cel jest ok. 120 mln zł. Przewidujemy, że ulica będzie gotowa przed końcem 2017 r - tłumaczy rzeczniczka.A na razie mieszkańcom zostanie zaprezentowany projekt. Spotkanie z drogowcami odbędzie się 16 czerwca.

- Na spotkaniu zaprezentujemy projekt, ale to nie będą konsultacje społeczne, te odbyły się w 2008 roku. Oczywiście wsłuchamy się we wszystkie głosy i pytania, ale nie przewidujemy większych zmian tego projektu. Chcemy, żeby jak najszybciej zaczął się etap realizacji. A kolejne zmiany mogą powodować opóźnienie naszych planów - zaznacza Choińska-Ostrowska.

I przypomina, że w aktualnym projekcie uwzględniono już wcześniej uwagi. Na prośbę mieszkańców zrezygnowano m.in. z budowy kładki na wysokości ul. Zwierzynieckiej – w zamian powstanie przejście z sygnalizacją świetlną. – Zrezygnowaliśmy również z przeprowadzenia na pewnym odcinku Czerniakowskiej bis ciągu pieszo-rowerowego. Na całej długości będzie oddzielnie droga dla jednośladów i oddzielnie chodnik - podsumowuje.Spotkanie z mieszkańcami odbędzie się we wtorek w Szkole Podstawowej nr 190 przy ul. Zwierzynieckiej 10 o godz. 18.

Tędy ma przebiegać Czerniakowska bis

Węzeł przy Trasie Sierkierkowskiej

ran/b

Czytaj także: