Zmiany mają objąć skrzyżowania Sokołowskiego i Szczęśliwickiej, Kopińskiej i Białobrzeskiej oraz Dickensa i Białobrzeskiej.
- Raport bezpieczeństwa, który wykonujemy co roku, wykazał, że na tych skrzyżowaniach dochodzi do dużej ilości wypadków i kolizji drogowych - poinformowała Karolina Gałecka, rzecznik ZDM.
ZDM zapowiada, że sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach jest wyeksploatowana i awaryjna. Do awarii przyczyniają się liczne zdarzenia drogowe, które często kończą się uszkodzeniem sygnalizacji.
Planowane w najbliższych miesiącach zmiany poprawią bezpieczeństwo, a także sposób funkcjonowania skrzyżowań. Planowane jest wprowadzenie pełnej akomodacji.
Każde skrzyżowanie zostanie wyposażone w nowe okablowanie, sterowanie, maszty i sygnalizatory. Lewoskręty z głównych kierunków będą miały osobne fazy, więc poprawi się bezpieczeństwo.
Każde skrzyżowanie zostanie przygotowane pod planowaną budowę dróg rowerowych.
Na skrzyżowaniu Sokołowskiego i Szczęśliwickiej zostaną przesunięte przejścia dla pieszych, a także linie zatrzymania samochodów. Ponadto pojawi się pas do skrętu w prawo, na północno-wschodnim wlocie ulicy Szczęśliwickiej. Zaplanowana jest także korekta łuków skrzyżowania, obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych oraz remont chodników obrębie skrzyżowania.
Podobne zmiany obejmą skrzyżowanie ulic Kopińskiej i Białobrzeskiej. Tutaj również zostanie poszerzone i przesunięte przejście dla pieszych. Ponadto główny lewoskręt z ulicy Kopińskiej zostanie wyposażony w oddzielną fazę.
Oba skrzyżowania będą ze sobą skoordynowane.
Z kolei na skrzyżowaniu ulic Dickensa, Białobrzeskiej i Urbanistów zostaną wyznaczone nowe pasy do skrętu w lewo z ulicy Urbanistów. Dzięki temu zostanie upłynniony ruch z tej ulicy. Przez skrzyżowanie zostaną przeprowadzone pasy rowerowe.
Termin składania ofert przetargowych mija 7 marca.
Przebudowa sygnalizacji i zmiany organizacji ruchu na Ochocie
bb/r