O awarii firma Nextbike poinformowała po godzinie 15 na oficjalnym profilu na Facebooku:
"Przykro nam, ale mamy awarię systemu. Osoby, które chcą zwrócić rower, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta".
Zarząd Dróg Miejskich, który zajmuje się rowerami ze strony ratusza, napisał z kolei na Twitterze:
"Niestety w tej chwili nie można skorzystać z rowerów. Aby zwrócić rower, trzeba się skontaktować z biurem obsługi (ck@veturilo.waw.pl). Operator pracuje nad usunięciem awarii".
Jak nietrudno się domyślić, pod oboma wpisami jest mnóstwo niewybrednych komentarzy na temat tego, że awaria przydarzyła się akurat w pierwszy naprawdę ciepły weekend tej wiosny. Wynika z nich, że system nie przyjmuje zwrotów rowerów, a konta użytkowników są obciążane nawet kilka godzin po tym, jak rowery zostawili w stacji.
- Za wcześnie, by ocenić, czy przyczyną awarii był zwiększony ruch - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike. I dodaje: - Pracujemy nad jej usunięciem, ale trudno nam w tej chwili powiedzieć, ile to potrwa. Bardzo przepraszamy użytkowników i prosimy o cierpliwość. Nasi konsultanci pomogą każdemu, ale infolinia jest bardzo obciążona.
Jak zapewnia rzecznik, osoby którym pieniądze z konta zostaną ściągnięte niesłusznie, mogą liczyć na ich zwrot. - Prosimy o kontakt, będziemy wyjaśniać każdą sprawę - zapewnia.
r