Kończy się budowa Bródna, ostatniej z budowanych na prawym brzegu rzeki stacji II linii metra. Ogromy plac budowy otacza wciąż kilka kilometrów płotu, ale pod ziemią widać, że koniec prac jest coraz bliżej.
We wtorek na budowę stacji Bródno zaproszeni zostali dziennikarze. Jest największym obiektem budowanym w tej chwili na II linii metra. Jej długość - łącznie z torami odstawczymi - to ponad 900 metrów. Budowa była więc ogromnym wyzwaniem logistycznym.
Na wszystkich stacjach wschodnio-północnego odcinka II linii układane są już posadzki, na niektórych ścianach pojawiły się gładzie, zamontowano słupy peronowe i przetransportowano już schody ruchome. Prace trwają również w pomieszczeniach technicznych, na torach, na rozjazdach i w tunelach. Ostatecznie stację Zacisze ze stacją Bródno mają połączyć ponad cztery kilometry torowiska.
Budowa wre
Druga linia metra ma docelowo połączyć Bemowo z Targówkiem (osiedle Bródno). Aktualnie pociągi kursują przez 13 stacji - od Woli (stacja Księcia Janusza) do Targówka (stacja Trocka). Jako kolejny do użytku warszawiaków ma zostać oddany właśnie wschodnio-północny odcinek. Prace instalacyjno-wykończeniowe mają zakończyć się latem 2022 roku.
Jak informuje Polska Agencja Prasowa, wykonawca - konsorcjum firm Astaldi i Gulermak - otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 złotych. Dokończenie odcinka jest częścią projektu współfinansowanego przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 złotych przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 złotych.
kkow/r
Źródło: tvnwarszawa.pl/PAP
Źródło zdjęcia głównego: UM/ R.Motyl