Tramwaj na Gocław. Korzystne oferty w przetargu na projekt wykonawczy

Wizualizacje trasy tramwajowej na Gocław
Tramwaj na Gocław
Źródło: Tramwaje Warszawskie

Oferty zgłoszone w przetargu na projekt wykonawczy linii tramwajowej na Gocław są w większości poniżej założonego budżetu. Spółka Tramwaje Warszawskie jest gotowa podpisać umowę w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

W ubiegłym tygodniu nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na opracowanie dokumentacji wykonawczej dla linii tramwajowej na Gocław. Zgłosiło się pięć podmiotów. Różnice pomiędzy kwotami są spore. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma Databout sp. z o.o. - 9 003 600 zł. Infra – Centrum Doradztwa sp. z o.o. zaproponowała 11 623 500 zł. Kolejna oferta wpłynęła od konsorcjum PROGREG sp. z o.o. oraz Biura Projektowo-Badawczego Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 12 915 000 zł. Najdroższe kwoty zaproponowały firmy Voessing Polska sp. z o.o. - 15 901 243 zł oraz CONE AMG sp. z o.o. - 20 959 200 zł.

Umowa za dwa miesiące

Miasto zarezerwowało w budżecie na ten cel 15 129 796 zł, z czego 12,5 miliona obejmuje zamówienie podstawowe, a 2,5 mln tzw. opcję.

- W opcji jest przewidziane opracowanie materiałów oraz uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, wsparcie techniczne oraz nadzór autorski nad realizacją inwestycji - wyjaśnia Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

- Zakładamy, że ocena ofert może potrwać około dwóch miesięcy. Po tym terminie bylibyśmy gotowi podpisać umowę - dodaje przedstawiciel stołecznych tramwajarzy.

Decyzja o ustaleniu lokalizacji linii ma być uzyskana - według założeń spółki Tramwaje Warszawskie - w 2026 roku. W 2027 tramwajarze mają dostać pozwolenia na wykonanie robót budowlanych. W tym czasie, po zabezpieczeniu środków finansowych, możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę nowej trasy.

Przebieg nowej trasy

Torowisko tramwajowe w kierunku Gocławia będzie odchodzić od istniejącej trasy w al. Waszyngtona w rejonie Kanału Wystawowego. Następnie tory zostaną poprowadzone wzdłuż kanału, wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych i w rezerwie terenu tzw. Trasy Tysiąclecia. Dalej tramwaj pojedzie w ciągu ul. Bora-Komorowskiego do pętli tramwajowo-autobusowej Gocław w rejonie Trasy Siekierkowskiej.

Wybudowanych zostanie: sześć zespołów przystankowych z 14 nowymi platformami, most tramwajowo-pieszo-rowerowy nad Kanałem Wystawowym, trzy kładki pieszo-rowerowe nad Kanałem Wystawowym oraz wiadukt nad obniżoną do poziomu -1 al. Stanów Zjednoczonych.

Ponadto projekty budowlane zakładają nasadzenie co najmniej 320 drzew, blisko 7000 krzewów ozdobnych oraz byliny. Ponad dwa i pół z czterech kilometrów nowej trasy będzie zielonym torowiskiem.

Przebieg trasy tramwajowej na Gocław
Przebieg trasy tramwajowej na Gocław
Źródło: UM Warszawa
Czytaj także: