Jak podkreśla wykonawca, ku końcowi zbliżają się prace nad płytą fundamentową. Gotowy jest również odcinek betonowego toru dla "Anny" i "Marii" - tarcz TBM, które w przyszłości przetoczone zostaną przez stację.
Wisła I pójdzie w ruch
W lutym, po miesiącu montażu, ma ruszyć trzeci TBM - Wisła I. Będzie pierwszą maszyną, która ruszy z Pragi. Chociaż konsorcjum AGP budujące warszawskie metro nie chce podać dokładnej daty startu tarczy, portal tvnwarszawa.pl dowiedział się że nastąpi on w ciągu kilku najbliższych dni.
Pierwotnie tarcze miały zacząć drążenie na drugim brzegu Wisły, ale ale w połowie sierpnia na budowie stacji Powiśle budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Wprowadzono objazdy dla kierowców, a tunel do dziś pozostaje zamknięty. Przejazd ma zostać udostępniony kierowcom dopiero na wiosnę.
II linia metra
Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalnie planowana data zakończenia inwestycji to październik 2013 r.
su/roody
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro Polska