Jeszcze w lutym mają się rozpocząć pierwsze roboty związane z ursynowskim odcinkiem Południowej Obwodnicy Warszawy – zapowiada GDDKiA. Chodzi o wzmocnienie tunelu metra, pod którym z kolei powstanie tunel obwodnicy.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – inwestor budowy Południowej Obwodnicy Warszawy – roboty ruszą w rejonie skrzyżowania ulicy Płaskowickiej i alei KEN. Tam wykonawca zacznie od wzmocnienia konstrukcji tunelu metra. Docelowo pod spodem przejdzie tunel obwodnicy. O sprawie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
- To roboty na małym obszarze, ale zadaniowo trudne i niezwykle ważne dla całej inwestycji. Mamy informacje od wykonawcy, że prace mogą ruszyć jeszcze w tym miesiącu – przekazała Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.
Pierwsze pozwolenie
Tarnowska dodaje, że gotowy jest projekt nowej organizacji ruchu. Jego szczegóły zostaną zaprezentowane na specjalnym spotkaniu. Pewne jest, że planowane roboty nie zakłócą funkcjonowania samego metra.
- Na pewno nie rozpoczniemy robót bez pokazania mieszkańcom, jak będzie wyglądała komunikacja w tym rejonie. Żeby ruszyć z pracami potrzebna jest trochę lepsza pogoda – dodaje Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi – wykonawcy ursynowskiego odcinka POW.
Na terenie Ursynowa, na odcinku około 2,3 km, ekspresowa trasa przebiegać będzie w tunelu, w śladzie ul. Płaskowickiej, pod al. KEN i linią metra. w rejonie skarpy ursynowskiej kierowcy wjeżdżać będą na węzeł Ursynów-Wschód. Cała inwestycja ma powstać w 2020 roku. Pozwolenie na budowę wydane pod koniec ubiegłego roku przez wojewodę mazowieckiego jest pierwszym dla budowy trasy S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska. Na tę właściwą jeszcze trzeba poczekać. Jak przypomina GDDKiA, wykonawcy mają czas do kwietnia na złożenie wszystkich wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej).
Węzły, most, estakady
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska oprócz budowy tunelu przewidziana jest m.in. budowa: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Powstaną węzły komunikacyjne: Ursynów Zachód, Ursynów Wschód, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów. Przewidziano także rezerwę terenu pod dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis. Ten ma powstać na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.
Władze Ursynowa chcą, aby nad tunelem powstał park:
skw/mś