Po grudniowym całkowitym otwarciu odcinka trasy S8 Opacz-Paszków, między Warszawą a Piotrkowem Trybunalskim, pozostał jedynie ponad 20 kilometrowy odcinek starej "ósemki", tzw. gierkówki.
Budowę nowej trasy podzielono na dwa zadania. Pierwsze to budowa prawie 12-kilometrów nowej trasy z Paszkowa do Przeszkody – tu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała już w czerwcu wykonawcę, firmę Intercor.
Sprawdzony w boju
Drugie zadanie dotyczy niemal 10-kilometrowego odcinka z Przeszkody do Radziejowic. –W przetargu na projekt i rozbudowę tego odcinka GDDKiA za najkorzystniejszą uznała ofertę firmy Strabag Infrastruktura Południe – informują drogowcy. To ta sama firma, która budowała odcinek "ósemki" z Opaczy do Paszkowa.
- Podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty (brak odwołań lub zakończenie procedury odwoławczej) a także przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli uprzedniej postępowania – informuje w komunikacie GDDKiA.
Strabag wycenił swoje prace na 306 mln zł. - Zaproponował skrócenie terminu realizacji z 34 do 31 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat –tłumaczy GDDKiA.
Nowy odcinek będzie drogą ekspresową dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ciągu trasy powstanie nowy węzeł Żabia Wola. Trasa z Przeszkody do Radziejowic ma być gotowa w drugiej połowie 2019 roku, natomiast odcinek z Paszkowa do Przeszkody w październiku 2018 roku.
Podejrzany przetarg?
Jak informuje Gazeta Stołeczna, to właśnie ten przetarg był jednym z czterech, którymi interesowało się Centralne Biuro Antykorupcyjne. Podejrzewano tam zmowę cenową między firmami startującymi w przetargu.
Rzecznik GDDKiA, Jan Krynicki, nie chciał zdradzić o które dokładnie przetargi chodzi.
S8 już otwarta
jb/sk
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA