Kierowcy narzekają na źle zabezpieczoną budowę drogi ekspresowej S2 przy Al. Jerozolimskich. We wtorek w rowie dachował tam samochód. - W tym miejscu istnieje ograniczenie prędkości, a krawędź jezdni zabezpieczona jest barierami - odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Na zabezpieczenie budowy zwrócił nam uwagę jeden z kierowców. - Stojąc na światłach widziałem auto w rowie - napisał na warszawa@tvn.pl Jarosław i wysłał zdjęcie.
Auto wylądowało w rowie w okolicach skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Spisaka we wtorek rano. - Tak zabezpieczona jest budowa po obu stronach Al. Jerozolimskich. Jest tam naprawdę bardzo niebezpiecznie, a w nocy może dojść do poważnej tragedii – ostrzega nasz czytelnik.
Ograniczenie i barierki
O zdarzeniu wie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nadzoruje inwestycję w tym miejscu. - Ok. 8.00 rano w Al. Jerozolimskich na wysokości kładki dla pieszych w rejonie realizowanej trasy S2 Konotopa - Lotnisko doszło do zdarzenia drogowego, w którym kierowca wpadł w poślizg i znalazł się poza jezdnią na terenie realizowanych robót – przyznaje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka dyrekcji. - Na miejsce wypadku przybyła policja oraz kierownik budowy. Sprawdzona została wprowadzona czasowa organizacja ruchu, która była zgodna z zatwierdzonym projektem – dodaje.
I zaznacza, że na tym odcinku jest ograniczenie prędkości do 40 km/h, a krawędź jezdni zabezpieczona jest "barierami typu U-14e". - Oznacza to, że nie stwierdzono uchybień w organizacji ruchu – mówi Tarnowska.
"Trzeba bardzo uważać"
Zabezpieczeniom przyjrzał się też reporter tvnwarszawa.pl. - Brzegi wykopów są oznakowane pachołkami, choć nie we wszystkichy miejscach. Gdy są deszcze i stoi woda w rowie, to ziemia się osuwa. Gdy prawym pasem przejeżdża samochód ciężarowy, może dojść do niebezpiecznej sytuacji - ocenia Tomasz Zieliński.
Ale zaraz dodaje: - Nie ma jednak innej możliwości zabezpieczenia, bo trzeba by było zabrać kierowcom jeden pas. Trzeba bardzo uważać w tym miejscu i ograniczyć prędkość - ostrzega.
Południowa Obwodnica Warszawy przebiegać będzie od węzła Konotopa, gdzie połączy się z autostradą A2 do węzła Lubelska - tu łączyć się będzie z trasą S17 czyli Wschodnią Obwodnicą Warszawy.
Odcinek od węzła Konotopa do węzła Lotnisko miał być gotowy w sierpniu 2012 roku. Aktualnie ma to nastąpić w III kwartale tego roku.
ran/wp/roody