Najnowsze

Wiaty ocaleją. "Dobra architektura, praktyczne rozwiązania"

Najnowsze


Charakterystyczne wiaty na linii grodziskiej zostały przewidziane do likwidacji. Kolejarze zapewniają jednak, że nie biorą tego pod uwagę przy planowanej na najbliższe lata modernizacji linii - podaje portal Rynek Kolejowy.

O tym, że kolejarze planują modernizację torów pomiędzy Włochami a Grodziskiem Mazowieckim, dzięki której pociągi mają jeździć szybciej, pisaliśmy miesiąc temu. Prace są przewidziane w nadchodzącej perspektywie unijnej 2014-2020. Zmiany mają objąć nie tylko torowisko, ale także przystanki.

"Nie ma mowy o burzeniu"

Ze studium wykonalności modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego, przygotowanego przez Scott Willson, wynikało, że do likwidacji idą historyczne i charakterystyczne wiaty. Zastąpić ja miałyby konstrukcje ze stali, które byłyby krótsze od istniejących. Czy tak rzeczywiście będzie? Okazuje się, że w specyfikacji przetargowej nie zastosowano się do tych zapisów. – Nie ma mowy o burzeniu wiat i poczekalni – mówi dziennikarzom "Rynku Kolejowego" Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Przygotowując warunki przetargu na dokumentację linii do Grodziska Mazowieckiego, zwróciliśmy szczególną uwagę na historyczną architekturę modernistyczną z lat 30. ubiegłego wieku. Istniejące wiaty czy inne budynki mają zostać poddane konserwacji. Perony, które nie są wyposażone w zadaszenia, również mają je zyskać i mają one być wybudowane w przedwojennym stylu – dodaje. Zaznacza, że wiaty ocaleją właśnie ze względu na wartość historyczną. - Szanujemy wartość historyczną wiat i poczekalni z lat 30. XX wieku. To dobra architektura, praktyczne rozwiązania – warto to zachować – mówi dziennikarzom RK Dutkiewicz. ran/mz

Źródło zdjęcia głównego: Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl

Pozostałe wiadomości