Logo Euro 2012, Warszawy jako miasta-gospodarza, powitanie i hasło "Razem tworzymy przyszłość" mają przypominać, że to nam przypadło w udziale organizowanie przyszłorocznego piłkarskiego święta. Te elementy pojawiły się na reklamach, które od jakiegoś czasu umieszczano w widocznych i ważnych punktach - na podstawie ubiegłorocznej umowy pomiędzy miastem a UEFA, dotyczącej m.in. oznakowania miast-gospodarzy. Są wśród nich wielkie płachty reklamowe, a ta forma w Warszawie potrafi budzić kontrowersje, szczególnie w upstrzonym tego typu reklamami centrum.
Co o nich sądzicie? Dobrze promują turniej i stolicę?
Kładki nad Trasą Łazienkowską z płachtami reklamowymi po stronie praskiej...
Warszawa wita płachtami
... i śródmiejskiej:
Warszawa wita płachtami
Plakaty w komunikacji miejskiej:
Warszawa wita płachtami
Warszawska płachta na byka
Płachta reklamowa potrafi działać na warszawiaka niczym płachta na byka. Przekonały się o tym ostatnio szczególnie mocno PKP, po opakowaniu wyremontowanego na Euro Dworca Centralnego albo kiedy, na spółkę z ratuszem, zaplanowały reklamę zasłaniającą nadszarpnięty zębem czasu most średnicowy - także z okazji turnieju. Wystawiły się na krytykę, której głównym wątkiem była estetyka (wątpliwości co do legalności płacht nikt do tej pory nie potwierdził).
Tu ogłaszają się sponsorzy mistrzostw. Reklam przybywa. Oto zdjęcia z ostatniego piątku:
Warszawa wita płachtami
Na prawo płachta, na lewo płachta?
Za kilka miesięcy także most Świętokrzyski ma zostać opakowany. Jednak tu sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Urzędnicy ratusza analizują, czy powieszenie na nim reklamy nie wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo kierowców.
mz