Nowy pociąg metra Varsovia zepsuł się zaledwie po kilku dniach jazdy. Na Stacji Techniczno-Postojowej naprawiali go technicy z czeskiego serwisu producenta. Doszło między innymi do usterki monitora maszynisty i ekranów informacji pasażerskiej.
W poprzedni piątek nowy pociąg metra zabrał pasażerów w inauguracyjny przejazd pierwszą linią. Okazuje się, że skład od czeskiej Skody kursował tylko przez kilka dni, po czym został czasowo wycofany z eksploatacji. Portal NaKolei.pl ustalił, że powodem postoju okazały się usterki, jakie pojawiły się w pojeździe.
Informację w tej sprawie potwierdziła Anna Bartoń, rzeczniczka Prasowa Metra Warszawskiego. Jak przekazała portalowi, doszło do usterki monitora maszynisty, która uniemożliwia wyjazd Skody na linie. Był też problem z monitorami informacji pasażerskiej, doszło też do awarii interkomu, dzięki któremu pasażerowie mogą zgłosić niebezpieczne zdarzenie maszyniście pojazdu. Usterki udało się już usunąć technikom z serwisu Skody.
Pierwszy przejazd Varsovii
- Dzisiaj na tory rusza pierwszy z 37 nowych pociągów Skoda Varsovia zaprojektowanych specjalnie dla Warszawy. W kolejnych tygodniach wyjadą na tory kolejne pociągi - mówił tydzień temu podczas pierwszego kursu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Varsovia (taką nazwę wybrali warszawiacy dla czeskich pociągów) to jednoprzestrzenny, sześciowagonowy pociąg, który zabierze na pokład 1,5 tys. pasażerów. Jest w nim 230 miejsc siedzących - po 33 miejsca w wagonach czołowych oraz po 41 miejsc w wagonach wewnętrznych. Wnętrze zaprojektowano tak, aby ułatwić podróżowanie różnym grupom pasażerów i dostosowano do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wózków dziecięcych i rowerów.
Jest strefa przeznaczona do dłuższych podróży. Znajdują się w niej dwa rzędy sześcioosobowych siedzeń i liczne ekrany informacyjne. Kolejna strefa została zaprojektowana z myślą o szybkiej wymianie pasażerów. To przestrzeń znajdująca się najbliżej drzwi wagonów. Jest tutaj dużo miejsc stojących, pionowy uchwyt pośrodku oraz wiele uchwytów bocznych.
Przetarg na dostawy 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra został rozstrzygnięty w październiku 2019 roku, a umowa na dostawę podpisana została 30 stycznia 2020 roku.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl