Nowe pojazdy będą napędzane gazem ziemnym CNG. Za ich obsługę będzie odpowiadała zajezdnia Kleszczowa.
Jak zapowiada ratusz, wiosną 2019 roku do Warszawy trafi 50 niskopodłogowych autobusów przegubowych i 30 pojazdów o długości 12 metrów. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej i system rekuperacji pozwalający na odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Dwie oferty na autobusy...
Przetarg został ogłoszony pod koniec stycznia. Oferty na dostarczenie autobusów gazowych złożyły dwie firmy - MAN i Solaris. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydowały cena (w 85 procentach), parametry techniczne (6 procent) oraz ekologia (9 procent).
...i jedna na gaz
Równolegle toczyło się postępowanie przetargowe dotyczące dziesięcioletnich dostaw gazu i zapewnienia infrastruktury do tankowania. - Przetarg został rozstrzygnięty kilka dni wcześniej. Ofertę złożyło konsorcjum - PGNiG i Gaz Sp. z o.o. Oceniliśmy ją jako korzystną - informuje Adam Stawicki, rzecznik prasowy MZA.
Obecnie największy przewoźnik w stolicy ma 61 ekologicznych autobusów nisko- lub zeroemisyjnych. To 21 pojazdów elektrycznych, 35 gazowych i pięć hybrydowych. Do końca 2020 roku liczba ta ma wzrosnąć do 300.
Oprócz tego spółka ma kilkaset pojazdów wyposażonych w baterie słoneczne i elektrownię słoneczną w zajezdni "Woronicza". Kolejna taka instalacja ma powstać w zajezdni na Redutowej, którą czeka wielka przebudowa. Obiekt pomieści 300 autobusów, w tym część na parkingu podziemnym. Zajezdnia będzie wyposażona w 100 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych.
Tak ma wyglądać zajezdnia na Redutowej:
Zajezdnia przy Redutowej
kk/b
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta