Umowy na trzy ostatnie fragmenty południowej obwodnicy Warszawy wreszcie zostały podpisane. - Wykonawcy będą mieli 41 miesięcy na realizacje inwestycji - informuje GDDKiA.
Wyłonieni w maju wykonawcy to: Astaldi, konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz WARBUD S.A. Umowy z nimi miały być podpisane już w lipcu, ale przeciągały się procedury odwoławcze.
Potem drogowcy poinformowali, że nastąpi to w listopadzie. Ten termin też został przesunięty. - W piątek dokumenty zostały podpisane - informuje dziś Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. - Przez pierwsze miesiące, do roku, będą wykonywane prace projektowe i przygotowawcze. Następnie ruszą pierwsze, widoczne gołym okiem roboty - zapowiada rzecznik.
Tunel, most i estakady
Ostatni fragment Południowej Obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki:
A - od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi. Odcinek B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego -projekt stworzy i wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowana cena jest prawie 1 mld zł niższa od zakładanych kosztów budowy.
Więcej o tym odcinku przeczytasz tutaj Odcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych WARBUD S.A.
Inwestycja ma być oddana w 2020 roku.
su/r
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl