Uff jak gorąco w komunikacji miejskiej

Warszawa

TVN24Uff jak gorąco w komunikacji miejskiej

Za oknem 30 stopni, w środku 40, żar leje się z nieba, pot cieknie po plecach, a naklejka wyraźnie ostrzega: "Okien otwierać nie wolno, pojazd klimatyzowany". Odpowiedzi na pytanie czy autobus, który ma zepsutą klimatyzację nadal zalicza się do pojazdów klimatyzowanych, szukał reporter programu "Polska i Świat" TVN24.

Zarząd Transportu Miejskiego chwali się, że klimatyzacja w autobusach działa coraz sprawniej.

Pasażerowie są innego zdania: - "mobilne sauny", "smród, duchota, zdechnąć można" – to tylko niektóre z opinii internautów tvnwarszawa.pl.

Teraz w poszukiwaniu klimatyzowanych pojazdów ruszył Łukasz Wieczorek z programu "Polska i Świat" TVN24. Na problemy natknął się w pojazdach należących do prywatnych przewoźników. Jak pokazał w swoim reportażu, nawet jeśli trafimy na autobus z klimatyzacją, nie możemy mieć pewności, że ta działa.

Tymczasem maksymalna dopuszczalna temperatura w pojeździe to 25 st. C. Te, w których jest cieplej, nie powinny wozić pasażerów.

Kontrole prowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego i wlepianie mandatów przewoźnikom nie eliminują problemu.

Jak zwracają uwagę urzędnicy i kierowcy, część pasażerów skarży się z kolei na pojazdy, w których jest za zimno. Dyskusja będzie wracać.

W klimatyzację "śródziemnomorską" wyposażone są m.in. autobusy marki Mercedes:

Mercedes będzie woził pasażerów
Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl

Łukasz Wieczorek//mz