Zaproponowana za 30 jednokierunkowych pojazdów cena to dokładnie 185 439 657,31 złotych.
Tramwaje Warszawskie planowały przeznaczyć na ten cel znacznie więcej - ponad 230 mln złotych.Jak wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik prasowy spółki, nie oznacza to, że PESA już może czuć się zwycięzcą.
- Oferta będzie teraz analizowana. Jeżeli spełni wszystkie kryteria to zostanie podpisana umowa – tłumaczy.
Same policzą pasażerów
Zamawiane tramwaje będą miały ok. 20 metrów długości. Mają posiadać całkowicie płaską podłogę i klimatyzację w części pasażerskiej i w kabinie motorniczego. W każdym znajdą się automat biletowy oraz monitoring. Nowe tramwaje będą także wyposażone w nowoczesny system informacji obejmujący też zapowiedzi głosowe.
Składy same policzą też pasażerów. - Chodzi o to, żebyśmy wiedzieli ile osób jeździ tramwajem. Te dane są bardzo przydatne przy analizach obłożenia linii – tłumaczy rzecznik.
Wjadą na tory w 2015 roku
Nowością będzie zastosowanie w układzie napędowym zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
Pierwsze tramwaje przyjechać mają do Warszawy w I kwartale 2015 roku.
TAK WYGLĄDAŁ PIERWSZY SWING DUO, KTÓRY PRZYJECHAŁ DO STOLICY:
wp/b
Pierwszy Swing Duo w stolicy
Źródło zdjęcia głównego: PESA Bydgoszcz