Największe pęknięcia nawierzchni widać obok przystanku Stare Miasto i dalej w stronę mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Dlaczego asfalt się kruszy?
Bedą utrudnienia w ruchu
– Prace jesienne to było zabezpieczenie ubytków, które miało umożliwić użytkowanie trasy W-Z. Prace docelowe były niemożliwe, ponieważ była zbyt niska temperatura – wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Jak zapewnia rzecznik, na kolejne prace miasto nie wyda nawet złotówki, bo zostaną wykonane w ramach gwarancji.
Ale utrudnień w ruchu nie da się uniknąć. Na razie nie wiadomo, jaką będą mieć skalę. Prawdopodobnie roboty będą prowadzone w weekendy lub nocami.
Trambuspas się kruszy
Przypomnijmy, trambus na Trasie W-Z został otwarty trzy lata temu. Jesienią 2012 okazało się, że wymaga poważnego remontu w ramach gwarancji, po tym jak jezdnia zaczęła się kruszyć. – Był problem z niedoskonałością wykonawstwa – tłumaczyli wówczas urzędnicy. Naprawa zajęła wykonawcy cztery kolejne weekendy.
Złuszczenia na trasie W-Z
lata/b