Mocno zniszczone estakady od dłuższego czasu proszą się o wymianę. Drogowcy w ubiegłym roku ogłosili przetarg na rozbiórkę starych i budowę nowych od początku - ośmiu na węźle trasy z Wisłostradą i jednej na węźle z Wałem Miedzeszyńskim.
Prace na wiosnę?
Chętnych jest sporo: - Swoje propozycje cenowe - oscylujące pomiędzy kwotami 30 602 400 a 48 995 588 zł – zgłosiło się 16 firm – informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
Najtańszą złożyła firma Strabag, a najwięcej za swoje usługi chce Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty. Drogowcy mają zarezerwowane na prace blisko 77 mln zł, więc zaplanowanego budżetu nie przekroczą.ZOBACZ WSZYSTKIE OFERTY CENOWE- Teraz musimy sprawdzić wszystkie dokumenty, czy są kompletne. Ofert jest dużo, mamy nadzieję, że nie będzie konieczności ich uzupełniania - mówi Agata Choińska, rzeczniczka ZMID. I dodaje, że decydujące znaczenie ma cena. – Wykonawcę chcemy wybrać jak najszybciej, a prace zacząć wiosną – dodaje.Stare estakady zastąpią nowe, o łącznej długości 1420 metrów. Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądać organizacja ruchu podczas prowadzonych prac.
Chodniki, budowa pasa, wymiana nawierzchni
Prace obejmą również dobudowę nowego pasa ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z Trasy Łazienkowskiej w kierunku Wilanowa do skrzyżowania z ul. Łazienkowską, o długości 140 metrów, a także przebudowę chodników, dróg dojazdowych i zieleni, budowę elementów systemu odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wymianę chodników od skrzyżowania z ul. Górnośląską do skrzyżowania z ul. Łazienkowską.Wykonawca będzie musiał przebudować także oświetlenie, sieć telekomunikacyjną, elektroenergetyczną i kanalizację. Ponadto przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Czerniakowskiej i Łazienkowskiej.Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 24 miesiące na zakończenie robót.
Estakady do rozbiórki
RDZA ZŻERA ESTAKADY:
ran/roody
Będą burzyć estakady