Tramwajem z Tarchomina na Nowodwory. Umowa na budowę trasy

Tramwaj pojedzie wzdłuż ul. Światowida
Źródło: Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

Tramwaje Warszawskie podpisały we wtorek umowę z konsorcjum firm ZUE i Strabag na budowę trasy tramwajowej z Tarchomina na Nowodwory. Na wybudowanie ok. 1,5 km linii wykonawca będzie miał osiem miesięcy. Wartość kontraktu to 31,6 mln zł.

Firmy będą miały za zadanie budowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Światowida od pętli Tarchomin Kościelny do ul. Strumykowej. Wykonane zostaną cztery perony przystankowe na skrzyżowaniach ulicy Światowida z ul. Ordonówny i Stefanika.

Najdłuższe zielone torowisko

Zostanie wybudowane torowisko o konstrukcji bezpodsypkowej z nawierzchnią trawiastą, a na skrzyżowaniach i przy przystankach z asfaltową. Na Białołęce będzie najdłuższe zielone torowisko w Warszawie – ok. 2,5 km. Ul. Światowida zostanie przebudowana na skrzyżowaniach, zmieni się także sieć chodników i dróg rowerowych.

Ponadto wykonawca wykona sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach, przebuduje sieci infrastruktury podziemnej, przeprowadzi prace związane z odwodnieniem jezdni i torowiska i zajmie się zagospodarowaniem terenu i zieleni. Wybuduje również stację prostownikowo-trakcyjną "Nowodwory", która pozwoli na zasilenie tej trasy tramwajowej.

Tramwaje mają zawracać na wysokości pętli autobusowej, która znajduje się między ul. Strumykową i Ordonówny - wyjaśnił Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich.

Około dwóch, trzech tygodni zajmie uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu i przygotowanie do rozpoczęcia zasadniczych robót, najpóźniej za miesiąc powinny rozpocząć się prace nad budową trasy - powiedział prezes ZUE Wiesław Nowak.

Prace spowodują ok. dwutygodniowe wyłączenie w ruchu w okresie wakacji na pętli Tarchomin.

Kontrakt warty 31,6 mln zł.

W przetargu na budowę trasy na Nowodwory złożonych zostało siedem ofert, opiewały one na od ponad 29,5 mln zł do prawie 37,6 mln zł. Ostatecznie wybrano ofertę za 31,6 mln zł.

Zamówienie na budowę trasy na Nowodwory jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Według planów do 2018 r., trasa tramwajowa dalej zostanie rozbudowana do pętli Winnica. Grzywacz powiedział, że rozważany jest podział tej inwestycji na dwa etapy, pierwszy do ul. Leśnej Polanki i drugi z przesuniętą pętlą w kierunku ul. Modlińskiej. Tam ma powstać węzeł przesiadkowy.

Tramwaj pojedzie wzdłuż ul. Światowida

PAP/md

Czytaj także: