- Zależy nam głównie na zwiększeniu prędkości komunikacyjnej z obecnych 15,8 km/h do co najmniej 18 km/h w godzinach szczytu. Oznacza to, że odcinek od ronda ONZ do Elektoralnej tramwaje pokonają szybciej o co najmniej minutę – zapowiada Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Po modernizacji tramwaje będą miały priorytet na skrzyżowaniach. Ale na tym planowane zmiany się nie kończą.
– Chcemy przesunąć przystanek w stronę ronda ONZ bliżej Hali Mirowskiej. To ułatwi życie wielu starszym osobom, które robią zakupy w hali. Będą miały bliżej do tramwaju – tłumaczy Powałka. Nowe przystanki będą także przystosowane do wprowadzenia elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.
Zaczną remont w 2014 roku
Start prac zaplanowano na 2014 rok, ale rzecznik nie chce podać bardziej konkretnego terminu. – To zależy od planów remontowych miasta i innych czynników. Ostateczny termin ustali biuro koordynatora remontów - wyjaśnia.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji przebudowy torowiska. Wyłoniona w przetargu firma będzie także pełnić nadzór autorski podczas realizacji robót.
Tramwaj zawsze na zielonym
O wprowadzenie priorytetu dla tramwajów od kilku lat zabiega m.in. SISKOM. Eksperci przekonują, że zawsze zielone światło na każdym napotkanym skrzyżowaniu dla pasażerów oznacza skrócenie czasu podróży, a dla miasta istotne oszczędności. Powołują się tu na przykłady Monachium, Berlina, Drezna czy Helsinek, czy Poznania.
Zmodernizują torowisko w al. Jana Pawła II
Piotr Bakalarski/roody