Tramwaj z Woli na Wilanów. Ruszają konsultacje

Najnowsze

Szykuje się największa w historii wymiana taboru (wideo archiwalne)TVN24
wideo 2/2

Jaki będzie układ przystanków, zagospodarowanie zieleni i przestrzeni publicznej? Jak zmienią się ulice po zakończeniu największej od lat inwestycji Tramwajów Warszawskich? W weekend ruszają konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy z Woli na Wilanów.

To największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. O sprawie wielokrotnie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.

Trasa z Woli na Ochotę przeprowadzona zostanie z kolei pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia z PKP PLK. Powstanie tam węzeł przesiadkowy.

Do 12 czerwca

W najbliższy weekend ruszają konsultacje społeczne. Pracownicy TW, Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich będą do dyspozycji mieszkańców w punktach konsultacyjnych:

• 20 maja (sobota), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5 • 27 maja (sobota), Ośrodek Kultury Ochota "OKO", ul. Grójecka 75 • 3 czerwca (sobota), Szkoła Podstawowa nr 339, ul. św. Bonifacego 10 • 4 czerwca (niedziela), Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodległości 162 • 5 czerwca (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 98, ul. Grottgera 22 • 10 czerwca (sobota), Urząd Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2 • 12 czerwca (poniedziałek), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza

W weekendy punkty będą czynne w godz. 11 – 19, zaś w dni powszednie w godz. 17 – 20. Ponadto opinie i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: wilanow@tw.waw.pl.

Jak informuje stołeczny ratusz, budowa niesie ze sobą konieczność przekształcenia wielu ulic i znanych miejsc, a urzędnicy chcą poznać potrzeby lokalnych społeczności. - Dlatego liczymy na wsparcie mieszkańców i podzielenie się z nami swoją wiedzą i opiniami. W szczególności pragniemy skupić się na następującej tematyce: zagospodarowanie przestrzeni publicznych, lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej, organizacja i inżynieria ruchu, zieleń – wyliczają tematykę konsultacji tramwajarze.

Budowa zakończy się w 2021

Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).

- Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20) – informują Tramwaje Warszawskie.

Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.

Zobacz trasę inwestycji:

Mapa trasyTW

skw/r