Tarcza TBM Maria przebiła pierwszy odcinek tunelu na Targówku. W jej ślady idzie jej rówieśniczka - Anna.
"Tarcza Maria drążąca ze stacji Trocka przebiła się właśnie na stację Targówek" - ogłosiła na Facebooku Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
To o tyle ważny moment, że tym samym powstał pierwszy szlak na budowanych właśnie odnogach centralnego odcinka II linii metra. - Tarcza Maria przebiła się zgodnie z zakładanym harmonogramem. Przewidywany czas to około 10 metrów na dobę - mówi Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.
Maria przebiła prawy tunel. Za lewy odpowiada Anna, która wystartowała miesiąc później. – Maria momentami poruszała się troszeczkę szybciej, bo miała lepszy grunt – zaznacza Bartoń.
Prace na tym odcinku prowadzi włoska firma Astaldi.
Tarcza Maria drążąca ze stacji Trocka przebiła się właśnie na stację Targówek. Pierwszy odcinek tunelu wsch. #metro2 zbudowany. @RKaznowska pic.twitter.com/r3bGHdATzW— Hanna Gronkiewicz (@hannagw) 19 czerwca 2017
Sześć stacji II linii
Prace przy rozbudowie II linii metra idą pełną parą. W kierunku Targówka powstaną trzy stacje. Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca ubiegłego roku.
Odcinek, który teraz kończy się przy Dworcu Wileńskim, zostanie wydłużony o około 3,12 kilometra. Planowane stacje to: Szwedzka pod ulicą Strzelecką; Targówek w okolicy skrzyżowania ulicą Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką.
Tyle samo stacji powstanie w kierunku Woli. Na tym odcinku prace ruszyły pod koniec listopada 2016 roku. Planowane przystanki to: Płocka umiejscowiona pod ulicą Płocką; Młynów planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego; oraz stacja Księcia Janusza pod ulicą Górczewską w rejonie skrzyżowania z ulic Księcia Janusza.
Stacja te mają być gotowe na początku 2019 roku.
ran/r