Tradycyjna płaska konstrukcja. Bez lin i pylonów. Do tego szare betonowe podpory i krwisto czerwone barierki. Tak według projektanta może wyglądać most Południowy.
Koncepcję przeprawy, która w przyszłości ma połączyć Wawer i Wilanów przygotowała firma DHV Hydroprojekt (jako podwykonawca firmy Arcadis) na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Most ma być elementem Południowej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o odcinek od ulicy Puławskiej do węzła Lubelska. Według projektu fragment obwodnicy ma mieć trzy pasy ruchu w obie strony.
- Obecnie prowadzone są prace nad koncepcją programową, czyli uszczegółowieniem zapisów decyzji środowiskowej. Projektant analizuje rozwiązania odnośnie tunelu, mostu przez Wisłę jak i estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Projektant: Bogusław Markocki Weryfikator: Stanisław Makar Wizualizacja: Lech Kolenkiewicz Na Ursynowie obwodnica będzie biegła w ponad dwukilometrowym tunelu pod linią metra. Od ul. Przyczółkowej do mostku nad rzeką Wilanówką poprowadzona zostanie na nasypie. Drugi tunel pojawi się w Wawrze i przetnie tory kolejowe oraz ulicę Patriotów. Wawer i Wilanów połączy wspomniany most.
Wzdłuż całej trasy przewidziana jest ścieżka rowerowa. Ponadto na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska, który powstanie we wsi Majdan w gminie Wiązowna, będzie siedem przejść dla dzikich zwierząt.
Robili odwierty
Most, którego wizualizację prezentujemy na razie jest w fazie projektu. W wakacje prowadzono odwierty. Na Wiśle pojawiła się barka ze specjalistycznym urządzeniem. Geolodzy musieli zbadać grunt, w miejscy gdzie przeprawa ma być posadowiona.
Ukończą budowę do 2019 roku?
Kiedy zatem będziemy mieli gotowy ostatni fragment POW. W czwartek premier Donald Tusk na specjalnie zwołanej konferencji prasowej zapewnił, że zarówno południowa jak i wschodnia obwodnica Warszawy mają być gotowe do 2019 roku.
Zgodnie z podanym na konferencji harmonogramem kończenia budowy POW, pierwszy przetarg, na tunel pod Ursynowem, powinien ruszyć jeszcze w grudniu 2013 r. Tunel i most powinny zostać zbudowane w latach 2015-2018, a estakada między 2016 i 2019.
Łukasz Wieczorek //bf/par