Szykuje się duży remont. Będą ekrany na Łazienkowskiej

Za głośno w al. Stanów Zjednoczonych
Źródło: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl

Ratusz szuka projektanta ekranów akustycznych i wymiany nawierzchni jezdni w al. Stanów Zjednoczonych od Bajońskiej do Międzynarodowej. Modernizację przejdzie także wiadukt nad Paryską, bo jest w fatalnym stanie. Firmy mają nieco ponad miesiąc na złożenie ofert w ogłoszonym właśnie przetargu.

Miasto przymierza się do odkładanej przez lata inwestycji – postawienia ekranów akustycznych na Trasie Łazienkowskiej. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na wyłonienie projektanta ich budowy w al. Stanów Zjednoczonych na odcinku od Bajońskiej do Międzynarodowej. Na fragmencie tego odcinka (od zjazdu z mostu do ul. Saskiej) ekrany są, ale zbyt niskie - nie spełniają swojej roli.

- Tam są przekroczenia hałasu, ale sprawa jest bardziej skomplikowana, bo wiadukt nad Paryską jest w złym stanie technicznym. Bez przeprowadzenia jego remontu nie można było postawić na nim ekranów, dlatego miasto czekało z inwestycją – mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik ZMiD.

Fatalny stan wiaduktu

Modernizację przejdzie także nawierzchnia ulicy. Chętni mają czas do 8 czerwca na złożenie ofert. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 16 miesięcy na realizację zadania, przygotowanie nowej analizy akustycznej i uzyskanie niezbędnych pozwoleń.

O ekrany upominali się od dawna przedstawiciele Spółdzielni Mieszkaniowej Ateńska z Saskiej Kępie. Już w 2012 roku ze względu na hałas marszałek Sejmiku Mazowieckiego nakazał ratuszowi wprowadzenie odpowiednich zabezpieczeń akustycznych. Miasto jednak zwlekało, bo w budżecie nie było na tę inwestycję środków.

Nawet 13 decybeli ponad normę

W 2014 roku marszałek przesunął termin budowy ekranów na koniec tego roku. Dzisiaj jest już pewne, że ten termin też nie zostanie dotrzymany.

- Jeżeli nie będzie odwołań, to w połowie roku podpiszemy umowę z wykonawcą. Sam projekt będzie gotowy dopiero pod koniec 2018 roku. W tym czasie projektant wykona ponowną analizę akustyczną. Zobaczymy wówczas jakie są przekroczenia, jakiej wysokości i rodzaju powinny być ekrany, odbijające czy pochłaniające – dodaje Gajewska.

Wykonana w 2011 roku ekspertyza wykazała, że na odcinku od Bajońskiej do Międzynarodowej przejeżdżało ponad 83,5 tys. pojazdów na dobę, a badania hałasu wykazały przekroczenia norm nawet o 13 decybeli.

Za głośno na Trasie Łazienkowskiej

skw/b

Czytaj także: