Stacja Świętokrzyska czeka na Annę i Marię

O stanie prac na stacji Świętokrzyska mówi Matuesz Witczyński, rzecznik wykonawcy
Źródło: Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl
Na stacji Świętokrzyska prace toczą się na trzech frontach. Wykonane są już prawie wszystkie poziomy, a robotnicy czekają teraz na przybycie tarcz TBM.

O stanie prac na głębokiej na ponad 21 metrów stacji Świętokrzyska mogli się przekonać dziennikarze, którzy we wtorek ją zwiedzali.

- Trwają na trzech generalnych frontach. Jeden to jest przygotowanie do wejścia tarcz TBM od części zachodniej. W części środkowej toczą się roboty związane z betonowaniem płyty dennej, czyli najniższego poziomu, oraz prace przy wykopie podstropowym we wschodniej części stacji – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro, która buduje centralny odcinek II linii.

"Przemarsz tarcz"

Gotowe są prawie wszystkie poziomy stacji – poza najniższym, w hali peronowej.

Stworzono otwory, w których znajdą się schody. Na stację będzie prowadziło osiem wejść, a także cztery windy – po jednej na każdym narożniku skrzyżowania.

– Wykonane zostały też uszczelnienia potrzebne do przemarszu tarcz – zaznacza Witczyński.

Wykonawcy spodziewają się, że tarcze Maria i Anna dotrą do stacji mniej więcej w połowie maja. Gdy będą drążyć pod tunelem I linii metra, warszawiacy mogą spodziewać się utrudnień w kursowaniu podziemnej kolejki. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

Harmonogram negocjowany

A kiedy pojedziemy centralnym odcinkiem?

- Nadal trwają rozmowy z wykonawcą. Myślę, że w maju zostaną sfinalizowane. Wtedy będziemy znać dokładny harmonogram końca budowy - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. - Jednak jeśli chodzi o termin rozpoczęcia ruchu, nadal podtrzymujemy, że jesienią 2014 roku chcielibyśmy, żeby nowoczesne pociągi Inspiro rozpoczęły wożenie pasażerów na II linii – dodaje.

O terminie zakończenie prac mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra

Wypompowują wodę ze stacji Powiśle

I zaznacza, że prace na prawie całej linii postępują. Inaczej wygląda sytuacja na stacji Centrum Nauki Kopernik (roboczo zwanej Powiśle), gdzie doszło do poważnej awarii w sierpniu ubiegłego roku. Wciąż odpompowywana jest woda. W tunelu Wisłostrady, przez otwory w nawierzchni, wstrzykiwana jest specjalna mieszanka, która ma umocnić grunt.

- Myślę, że pod koniec kwietnia prace się zakończą. Później miejskie instytucje przystąpią do procedur odbiorowych - ocenia Mateusz Witczyński.ran/mz

O sytuacji na stacji Centrum Nauki Kopernik mówi rzecznik wykonawcy

Czytaj także: