Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta wielokrotnie powtarzał, że pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej mogłyby przejeżdżać przez Bemowo i Wolę. Był jednak problem ze sfinansowaniem budowy trzech stacji na terenie tych dzielnic. Ich koszt to nawet 40 mln złotych. Polskie Linie Kolejowe duże nadzieje pokładają w funduszach unijnych.
- Jesteśmy gotowi pod względem projektowym do budowy przystanków Wola Park i Fort Wola. Znalazły się one w studium wykonalności modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego. Pracujemy również nad umieszczeniem tego zadania w przyszłej perspektywie finansowej UE - mówi w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy rzecznik PKP PLK, Maciej Dutkiewicz.
W przyszłości pociągi SKM miałyby obsługiwać istniejącą trasę od Dworca Gdańskiego do stacji Gołąbki. Przystanki dla pasażerów są zaplanowane przy Powązkowskiej, centrum handlowym Wola Park i Forcie Wola.
3 przystanki za 40 mln złotych
Dutkiewicz przyznaje, że są możliwości innych lokalizacji przystanków. - Warto byłoby poznać bardziej szczegółowe plany przewoźników, ile par pociągów chcieliby na odcinku uruchomić i z jaką częstotliwością. Nowe przystanki, w miarę możliwości finansowych, powstają wszędzie tam gdzie jest na nie wyraźne zapotrzebowanie, zgłaszane ze strony przewoźników i, przede wszystkim, pasażerów - precyzuje Dutkiewicz.
bf/par/roody
Źródło zdjęcia głównego: fot. Mateusz Włodarczyk/Wikipedia cc by sa