Kontrole Inspekcji Transportu Drogowego trwają od soboty. Tego dnia inspektorzy mogli jednak wyłącznie sprawdzać dokumenty pojazdów. Karać za wjazd na Trasę AK nie mogli, bo przy trasach dojazdowych nie było znaków informujących o organizacji ruchu.
Znaki są, ale nieczytelne
W niedzielę kontrole trwały dalej. Tym razem były już połączone z wypisywaniem mandatów. A my sprawdziliśmy, jak oznakowano trasę. - Żółta tablica stoi przy autostradzie A2, przed węzłem Wiskitki, gdzie można zjechać na drogę krajową numer 50 - potwierdza Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.
Gorzej z czytelnością oznakowania. Trzeba dużej wyobraźni i znajomości układu drogowego, by zrozumieć, że kreski na tablicy to autostrada A2, węzeł Konotopa i dalej trasa S8 oraz południowa obwodnica Warszawy i aleja Krakowska. Całość opatrzona jest jeszcze dość długim opisem, który trudno przeczytać z pędzącej ciężarówki. - Na moje oko, ten drugi znak mówiący o przebudowie trasy, ma dużą ilość treści, którą ciężko szybko przeanalizować - ocenia Marcinczak.
Trudności mają szczególnie kierowcy z zagranicy. Jak mówi nasz reporter, na punkcie kontrolnym ITD, na wysokości osiedla Bródno dominują ciężarówki na zagranicznych numerach.
Informacje o zakazie jest jednak więcej. Wyświetlają się też na tablicach elektronicznych w okolicach węzła Bemowo.
40 km/h na S8
- W niedzielę od samego rana inspektorzy sprawdzają, czy kierowcy stosują się do zakazu. Do godz. 14 wystawiliśmy 45 mandatów karnych - mówi Alvin Gajadhur, rzecznik Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego.
Bródno to nie jedyne miejsce, gdzie można natknąć się na kontrolę. W przeciwnym kierunku inspektorzy wyznaczyli podobny punkt tuż za węzłem Prymasa Tysiąclecia, już na drodze S8. Niestety, kosztem pobocza i jednego z dwóch pasów ekspresówki. W dodatku ustawili tam ograniczenie do 40 km/h. Uważać muszą więc nie tylko kierowcy ciężarówek, ale też ci właściciele mniejszych aut, którzy chcieliby tu docisnąć pedał gazu.
Czy da się przeczytać znak?
Kontrole ITD
Przebudowują most
Zakaz jazdy tirów związany jest z planowanym zamknięciem części mostu Grota i pracami na Trasie AK. CZYTAJ WIĘCEJ
Trasa Armii Krajowej wraz z mostem Grota-Roweckiego zostanie dostosowana do parametrów drogi ekspresowej, co oznacza, że poszerzone zostaną jezdnie główne. Będą trzy pasy ruchu, przebudowane zostaną jezdnie zbierająco-rozprowadzające, wybudowane zostaną ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe.
Rozebrane i wybudowane od nowa będą 33 obiekty mostowe. Natomiast remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym kluczowy most Grota-Roweckiego, na którym powstanie 5 pasów ruchu – dwa dla ruchu tranzytowego i trzy dla ruchu lokalnego.
Wartość inwestycji wyniesie 796,3 mln złotych. Przewidywane zakończenie prac planowane jest na październik 2015 roku.
Informacje o zakazie
ran/roody