12 firm chce budować 6,6-kilometrowy odcinek trasy S7 - ekspresowej wylotówki do Grójca od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Najniższą cenę - 221,4 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau.
To trzeci przetarg dla ostatniego odcinka ekspresowej S7 do Grójca, w jakim Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty.
Tym razem chodzi o odcinek A: od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości około 6,64 km. O postępowaniach na odcinki B i C informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
W przetargu złożono 12 ofert.
- Najniższą cenę, 221,4 mln zł, zaoferowało Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., natomiast najwyższą cenę, 293,6 mln zł, ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A. – informuje Małgorzata Tarnowska rzecznik GDDKiA.
Drugi etap postępowania
Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat.
To drugi etap postępowania. W pierwszym zostało złożonych 19 wniosków. Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i otrzymali zaproszenia do składania ofert. Będą one badane i oceniane przy zastosowaniu kryteriów: cena, okres gwarancji, termin realizacji.
Przy braku odwołań drogowcy planują podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą w połowie roku.
- Przyszły wykonawca Zadania A zaprojektuje oraz wybuduje ponad 6,6 km trasy ekspresowej, która będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy. Ponadto wybuduje węzły Zamienie i Lesznowola, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą - wylicza GDDKiA.
29 km ekspresowej trasy
Cała inwestycja podzielona jest na trzy odcinki: A - węzeł Warszawa Lotnisko – Lesznowola o długości około 6,6 km, B - Lesznowola - Tarczyn o długości około 14,8 km oraz C - Tarczyn - obwodnica Grójca o długości około 7,9 km.
Powstanie dwujezdniowa trasa ekspresowa o łącznej długości około 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.
Zobacz także jak wygląda budowa S8 - obwodnicy Marek:
skw/pm
Źródło zdjęcia głównego: Łukasz Jóźwiak/ TVN24