Marsz, który tradycyjnie już odbywa się w październiku, jest częścią prowadzonej od kilkunastu lat Wielkiej Kampanii Życia, popularyzuje wiedzę na temat raka piersi i zachęcać do regularnego wykonywania badań USG i mammograficznych.
Impreza przy fontannach
Marsz rozpoczął się o godz. 12 przed Hotelem Bristol, uczestnicy przeszli ulicami: Krakowskie Przedmieście, Miodowa, Senatorska, Podwale, Nowomiejska, Mostowa, Boleść, by dojść do ul. Rybaki.
Po przemarszu ok. godz. 13 w rejonie Parku Fontann rozpoczęła się wielka impreza rodzinna, podczas której można było skorzystać z badania USG piersi.
Wśród zaplanowanych atrakcji były też m.in. porady trenera osobistego, konkursy z nagrodami, animacje dla dzieci prowadzone przez Pana Yapę oraz koncerty gwiazd: Anny Wyszkoni, Natalii Kukulskiej oraz Patrycji Markowskiej.
"Dbam o siebie dla Ciebie"
W trakcie imprezy można nabyć produkty z Różową Wstążką, które wspierają działania profilaktyczno-edukacyjne prowadzone w ramach kampanii Avon kontra Rak Piersi.
Tegoroczna akcja przeprowadzona została pod hasłem: „Dbam o siebie dla Ciebie”. Ambasadorkami akcji są znane mamy, które zwracają uwagę innym kobietom na to, że warto dbać o siebie dla tych, których kochamy, przede wszystkim dla dzieci. Inicjatywę wspierają Anna Wyszkoni, Aneta Zając oraz Anna Nowak-Ibisz, które wezmą udział w sobotnim marszu.
Także w celu promocji profilaktyki raka piersi już w piątek różowym światłem podświetlony został Pałac Kultury i Nauki. Dołączył on do setek znanych obiektów na całym świecie, które w październiku rozświetla różowa iluminacja w ramach Globalnej Inicjatywy Iluminacji Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi. Wśród podświetlanych w ten sposób budynków są m.in.: Empire State Building w Nowym Jorku, Opera w Sydney, czy Wodospady Niagara w Kanadzie.
Marsz Różowej Wstążki to jedna z akcji podejmowanych w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon kontra Rak Piersi. Kampania przeciwko rakowi piersi prowadzona jest w Polsce przez firmę Avon już od 15 lat. Środki na działania w ramach kampanii pozyskiwane są ze sprzedaży produktów z Różową Wstążką – do tej pory udało się zebrać w ten sposób 15 mln zł.
Celem akcji jest przypominanie kobietom, że najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi raka piersi jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych.
Marsz Różowej Wstążki
TAK WYGLĄDAŁ MARSZ W UBIEGŁYM ROKU:
Marsz Różowej Wstążki
PAP/ran