Pierwszy przejazd drugą linią metra

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra
Źródło: Dawid Krysztofiński, tvnwarszawa.pl

Jechaliśmy tunelem II linii metra. Choć na razie nie ma w nim torów, ani tym bardziej wagonów, nasza kamera pokonała 1100 metrów między stacjami Rondo Daszyńskiego a Rondo ONZ.

Na Powiślu metro ma kłopoty, za to na pograniczu Woli i Śródmieścia budowa wreszcie nabrała tempa. W ostatnich dniach dwie tarcze drążące tunele - "Anna" i "Maria" - przebiły się do komory rozjazdów za przyszłą stacją Rondo ONZ. Tym samym powstało połączenie między Wolą, a Śródmieście.

Przetestowaliśmy je razem z naszą kamerą. Pokonała 1100 metrów południowego tunelu na dachu pojazdu, który na co dzień służy do dowożenia betonowych elementów tunelu do miejsca, gdzie aktualnie pracuje TBM.

"Anna", podobnie jak "Maria", ma teraz przerwę. Jest już umyta, trwa wymiana noży na samej tarczy. Obie maszyny mogą obserwować pracownicy biur w wieżowcu Rondo1 - widać je przez otwór techniczny w stropie komory.

Tunel II linii metra

Tunel II linii metra

TBM-y na stacji Rondo ONZ

roody

Czytaj także: