"Najniższą cenę, 3,1 mln zł, zaoferowały Mosty Katowice Sp. z o.o., natomiast najwyższą cenę, 4,6 mln zł, ma oferta złożona przez TPF Sp. z o.o." - poinformowała w komunikacie Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
Pozostali chętni to Transprojekt Gdański (3,4 miliona), Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt - Warszawa (3,7 miliona) oraz Konsorcjum firm: MPRB i MP-MOSTY (3,9 miliona).
W założeniu zleceniodawca chce przeznaczyć na przygotowanie koncepcji poszerzenia autostrady nieco ponad 3,5 miliona złotych.
Prace na długości 43 kilometrów
Zadaniem wykonawcy ma być zaprojektowanie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni na odcinku od węzła Konotopa pod Warszawą do granicy województwa mazowieckiego z województwem łódzkim.
Do budowy zostanie wykorzystany szeroki szeroki pas dzielący jezdnie, który wybudowano podczas tworzenia autostrady. Prace będą prowadzone na odcinku około 43 kilometrów.
Finalnie trasa A2 na odcinku od węzła Konotopa do węzła Pruszków ma posiadać dwie jezdnie po cztery pasy, a dalej do granicy województwa mazowieckiego i łódzkiego – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
W ofertach przeanalizowane mają zostać doświadczenie członków zespołu oraz cena.
Termin podpisania umowy planowany jest na kwiecień 2019 roku, w przypadku braku sprzeciwu konkurentów. Budowa ma zostać wykonana w ciągu 19 miesięcy.
W osobnym postępowaniu ma zostać przygotowane poszerzenie autostrady A2 na odcinku od granicy województw do węzła Łódź Północ.
Likwidacja bramek przełożona
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy już o planach likwidacji bramek na autostradzie A2. Drogowcy nie wybrali jeszcze firmy, która zlikwiduje niedziałający punkt poboru opłat między Pruszkowem a Grodziskiem Mazowieckim.
- Powodem takiej decyzji było to, iż oferta z najniższą ceną (4,8 mln zł) przewyższa kwotę wynikającą z kosztorysu inwestorskiego szacowanego na kwotę 1,6 mln zł - informowała GDDKiA.
Kolejny przetarg został ogłoszony 28 stycznia. Oferty zostaną otwarte 14 lutego. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 30 czerwca na zakończenie prac.
Bramki znajdują się w okolicach Brwinowa już od ponad sześciu lat. Przy wzmożonym ruchu często tworzą się tam korki.
Zablokowana A2 w kierunku Warszawy
Zablokowana A2 w kierunku Warszawy
PAP/ap/pm
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA