Most Łazienkowski to nie tylko ważna przeprawa dla samochodów i autobusów. Jeszcze przed pożarem biegły pod nim instalacje, dzięki którym mieszkańcy otrzymywali: internet, wodę i gaz. W wyniku pożaru część z przewodów została uszkodzona i wyłączona z użytku. Dostawy dla mieszkańców poprowadzono zaś innymi sieciami.
- Wielokrotnie zaznaczaliśmy, że oprócz zapewnienia przejezdności dla ruchu indywidualnego i dla komunikacji zbiorowej, drugą niezwykle istotną kwestią jest odbudowa sieci biegnących pod konstrukcją mostu - podkreśla Zarząd Dróg Miejskich. W czwartek drogowcy ogłosili, że pod mostem Łazienkowskim została uruchomiona sieć ciepłownicza, która dostarczy ciepło na Saską Kępę.
Jak podkreślają, prace udało się zakończyć miesiąc przed planowanym terminem. - We wtorek napełnialiśmy rurociąg wodą, natomiast w środę przez cały dzień trwało stopniowe podgrzewanie wody w sieci - tłumaczą i dodają: - Zależało nam przede wszystkim na tym, aby przed okresem zimowym mieszkańcy Saskiej Kępy nie pozostali bez dostawy ciepła.
Ciepło nie dla wszystkich
Entuzjazm drogowców studzą jednak mieszkańcy prawobrzeżnej Warszawy, którzy zaznaczają, że ciepło z sieci trafi tylko do nielicznych odbiorców. - Naprawdę nie wiecie, że większość Saskiej Kępy nie jest podłączona do miejskiej sieci ciepłowniczej? - napisała na jednym z portali społecznościowych internautka Maria.
- Zdajemy sobie sprawę, że nie dla wszystkich mieszkańców miasta będzie to wiadomość kluczowa. Chodzi jednak o fakt, że sieć ciepłownicza zaczyna funkcjonować, co wobec zbliżających się zapewne chłodów nie jest bez znaczenia - odpowiada ZDM.
"Teren budowy"
Most Łazienkowski to jednak wciąż teren budowy. Do zrobienia pozostały estakada zjazdowa w stronę Otwocka oraz schody prowadzące do przystanków. Wszystkie te prace mają zakończyć się do września 2016 roku. W kolejnym ukończona zostanie budowa kładki rowerowej pod główną płytą mostu.
Przypomnijmy, że do pożaru Łazienkowskiego doszło 14 lutego 2015 roku. Ogień był gaszony przez 12 godzin. Temperatura miejscami sięgała 1000 stopni Celsjusza. Po ekspertyzach, władze Warszawy podjęły decyzję o odbudowie całej stalowej części przeprawy, z poprzedniej zostały tylko betonowe podpory. Wyłączenie mostu z ruchu spowodowało duże utrudnienia komunikacyjne w stolicy. Mostem jeździło ponad 100 tys. pojazdów na dobę.
Zobacz pierwszych kierowców na Łazienkowskim po remoncie:
Pierwsi kierowcy na moście
ło/jk/
Źródło zdjęcia głównego: ZDM