Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na remont Mostu Grota-Roweckiego. W listopadzie drogowcy otrzymali potwierdzenie z ministerstwa, że dostaną pieniądze na remont przeprawy i dostosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej.
To już pewne - szykuje się kapitalny remont przeprawy, a wraz z nim poprawa dla kierowców i utrudnienia dla mieszkańców. W przyszłym roku rozpocznie się modernizacja mostu Grota-Roweckiego.
We wtorek drogowcy ogłosili przetarg na jego przebudowę. Według założeń inwestycji, pas drogowy ma zostać poszerzony do pięciu pasów ruchu w obu kierunkach (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego). Przetarg dotyczy także przebudowy Trasy AK od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej, ten odcinek ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku. W tym rejonie mają powstać ekrany akustyczne a także nowe chodniki oraz ścieżeki rowerowe.
Termin realizacji to 27 miesięcy. Prace mogłyby zakończyć się pod koniec 2014 roku.
Start tuż po Euro
Rozpocząć mają się tuż po Euro 2012. Nie wiadomo jeszcze czy na czas remontu most zostanie całkowicie zamknięty. Istnieje również plan zakładający, że przeprawa będzie remontowana etapami. Drogowcy podkreślają, że żadne prace się nie rozpoczną jeśli nie będzie alternatywy dla kierowców Białołęki, Targówka i podwarszawskich miejscowości.
Grecy już kończą
We wrześniu 2009 roku rozpoczęła się przebudowa odcinka trasy od węzła Modlińska do Marek. GDDKiA podpisała umowę z grecką firmą J&P-Avax SA, na dostosowanie trasy do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od mostu Grota-Roweckiego (węzeł "Modlińska") do wiaduktu przy M1 w Markach (węzeł "Piłsudskiego"). Odcinek ma być oddany w kwietniu 2012. Mimo, że wykonawca jest zobowiązany do utrzymania co najmniej po dwa pasy w każdą stronę, ciągłe zmiany organizacji ruchu sprawiają kierowcom wiele kłopotów.
as/ec