W sobotę na moście Gdańskim po raz pierwszy zaświeci się neon z napisem "Miło Cię widzieć". Projekt wygrał w konkursie zorganizowanym przez Muzeum Neonów. Poprzedni, "Warszawskie Słoiki", został zdyskwalifikowany po doniesieniach o kupowaniu głosów.
Jak relacjonuje reporter tvnwarszawa.pl, na moście od wczesnych godzin porannych trwa montaż potężnych liter, które stworzą napis "Miło Cię widzieć".
Autorem projektu jest Mariusz Lewczyk.
- Pozytywny komunikat MIŁO CIĘ WIDZIEĆ odbiera się w sposób osobisty i doskonale wyraża energię miasta Warszawy jako miejsca, do którego chce się wrócić i w którym jest się zawsze mile widzianym. Neon może wywołać uśmiech wśród setek ludzi spacerujących, odpoczywających czy uprawiających sport nad Wisłą oraz tysięcy pasażerów pociągów jadących mostem średnicowym - czytamy na stronie internetowej autora.
Zamieszanie z konkursem
Napis ma rozbłysnąć w sobotę.
Tym samym kończy się batalia o "Neon dla Warszawy". W maju ubiegłego roku neon "Warszawskie Słoiki" wygrał konkurs Muzeum Neonów i RWE. Na początku września jeden z internautów poinformował jednak organizatorów, że głosy, na projekt "Warszawskie Słoiki", oddawane w jednym z serwisów społecznościowych, były kupione. Wtedy też organizator zapowiedział, że wyda oficjalne stanowisko w tej sprawie.
- Okazało się, że 1900 głosów jest nieważnych, dlatego je odjęliśmy – tłumaczył w październiku Witold Urbanowicz z Muzeum Neonów.
- My nie odnosiliśmy się do kupowania "lajków". Chodzi o głosy, które zostały oddane wielokrotnie z tych samych numerów IP, zlokalizowanych w Azji, w krótkim odstępie czasowym. Nie wszystko da się wpisać do regulaminu. Dla nas jest jasne, że taki sposób głosowania jest niezgodny z duchem konkursu – precyzował.
bf/mz