Pociąg na nowym odcinku metra już jeździ - informuje Metro Warszawskie. Ale od razu studzi ewentualny entuzjazm: - Wprawdzie nie zabiera pasażerów, ale zbiera cenne dane.
- Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami.Przed odebraniem nowego odcinka metra trzeba się upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecnie wykonawca testuje dwa kluczowe systemy - sterowania ruchem oraz pożarowy - poinformowała Anna Bartoń, rzeczniczka Warszawskiego Metra.
Na stacji poszedł dym
Na rozbudowywanych odcinkach II linii metra będzie działać taki sam system sterowania ruchem, jak na odcinku centralnym.
- Aktualnie sprawdzany jest transfer danych, to czy urządzenia rozmieszczone w tunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem i odwrotnie. Pociąg testowy porusza się powoli, często zatrzymując się co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transfer danych badany będzie już przy pełnej prędkości - opisuje rzeczniczka.
Ponadto - jak informuje rzeczniczka - na nowych stacjach pojawili się ostatnio strażacy.
- Rozpoczęły się właśnie testy urządzeń służących do oddymiania na stacji Targówek Mieszkaniowy. Badano różne scenariusze pożarowe i wydajność potężnych wentylatorów, które mają za zadanie jak najszybciej usunąć dym z podziemnej infrastruktury - tłumaczy Bartoń.
Koniec budowy w maju
Budowa wschodniego odcinka II linii metra rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Długość realizowanego w ramach tego etapu wynosi ok. 3,2 km i składa się z trzech stacji: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, za którą wybudowana została komora torów odstawczych.
Zgodnie z kontraktem prace powinny zakończyć się w maju. Po ich zakończeniu rozpoczną się odbiory końcowe i procedury związane z oddaniem odcinka do użytkowania.
kz/pm
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie