Jak wyjaśnił Witek, strony - czyli wykonawca i Zarząd Transportu Miejskiego - już się w tej sprawie porozumiały.
- Wystąpiliśmy na sesji Rady Warszawy o środki – mówi dyrektor. Jak wyjaśnia, niezbędna jest procedura dojścia do porozumienia handlowego. – Wydarzy się to w najbliższym czasie – dodaje.
Koszt budowy będzie większy o 267 milionach złotych. Spowodowane jest to dodatkowymi pracami, które należało wykonać. "Gazeta Stołeczna" podawała, że prace te, to m.in. dodatkowe przekładanie kabli i innych podziemnych instalacji. Miasto ma nie ponieść dodatkowych kosztów związanych z osunięciem się ziemi na stacji CNK - To zwiększenie wartości inwestycji nie przekracza 5 procent – zaznacza Witek.
Rok opóźnienia
Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji określono na 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.
wp/r