Wprawdzie trasa jest już gotowa, ale jej otwarcie blokują braki w inwentaryzacji geodezyjnej. Przed tygodniem pisaliśmy, że inwestor ma je uzupełnić i przekazać nadzorowi budowlanemu. Ten na razie ich nie dostał.
"Niewiele się zmieniło"
- Niewiele się zmieniło. Nadal czekamy na inwentaryzację geodezyjną - powiedział w poniedziałek rano w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.
To oznacza, że kontroli jeszcze nie było, ale pojawiło się światełko w tunelu. - Podobno mapy mogą być przekazane w połowie tego tygodnia. Gdyby tak się stało, to zdążymy przeprowadzić kontrolę na miejscu i jest szansa na otwarcie tego odcinek jeszcze w tym tygodniu - zaznacza Grabowski.
O to, czy się uda uzupełnić dokumenty spytaliśmy również Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. "Na koniec zeszłego tygodnia materiały geodezyjne zostały przekazane do Ośrodka Geodezyjnego w Warszawie w celu wprowadzenia mapy do zasobów. Wszelkie kwestie problematyczne związane z w/w dokumentacją są na bieżąco rozwiązywane przez wykonawcę wspieranego w tych działaniach przez GDDKiA" - informuje Agata Brojanowska-Aleksandrowicz z GDDKiA. "Po pozyskaniu przez wykonawcę zatwierdzonej mapy geodezyjnej będzie mogła rozpocząć się kontrola WINB na omawianym odcinku trasy S2 pomiędzy węzłem Konotpa a al. Krakowską" - dodaje.
Jak pojadą kierowcy?
Fragment Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłem Konotopa a al. Krakowską pierwotnie miał być gotowy w sierpniu 2012 roku. Gdy uda się fragment trasy udostępnić, to tymczasowo kierowcy jadący z zachodu autostradą A2 lub S8 Konotopa-Powązkowska w węźle Konotopa wjadą na trasę główną, gdzie będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Zjazd z nowo wybudowanego odcinka drogi będzie możliwy w węźle Al. Krakowska poprzez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Na nowo otwartym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h – miejscowo przy obiektach do 50 km/h.
- Docelowa organizacja ruchu na trasie S2 Konotopa–Lotnisko zostanie wprowadzona jak GDDKiA otrzyma pozwolenie na użytkowanie całej trasy, a wykonawca zakończy wszystkie prace na budowie. Na docelowym odcinku drogi ekspresowej S2 będzie wprowadzona prędkość dopuszczalna 120 km/h - wyjaśnia Brojanowska-Aleksandrowicz. - Będą mogły występować ograniczenia prędkości w pobliżu węzłów, zmiana prędkości będzie występowała również na łącznicach w celu zapewnienia bezpiecznego włączenia się kierowców w układ dróg lokalnych. Ruch na trasie będzie całkowicie bezkolizyjny, a dostępność do trasy będzie tylko w węzłach. Trasa będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu rozdzielone pasem dzielącym - dodaje.
Jesienią kolejny odcinek?
Południowa Obwodnica Warszawy przebiegać będzie od węzła Konotopa, gdzie połączy się z autostradą A2, do węzła Lubelska, tu łączyć się będzie z trasą S17 czyli Wschodnią Obwodnicą Warszawy.
Odcinek od węzła Konotopa do alei Krakowskiej umożliwi doprowadzenie ruchu z autostrady A2 do Raszyna i Włoch.
Jesienią tego roku drogowcy mają zakończyć budowę odcinka od al. Krakowskiej do Puławskiej, dzięki czemu kierowcy z autostrady A2 dojadą na Ursynów i lotnisko Chopina.
Budowa węzła Konotopa - tu spotkają się trasa S8, Południowa Obwodnica Warszawy i Autostrada A2 (nagranie archiwalne).
Budowa węzła
ran/par
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA