Jest umowa na bulwary. Mają być gotowe za rok

Hanna Gronkiewicz-Waltz o inwestycji
Źródło: TVN24
Podpisano umowę na dokończenie budowy bulwarów od mostu Świętokrzyskiego do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Ponad kilometrowej długości odcinek ma być gotowy za niespełna rok.

– Bulwary to inwestycja, na którą czekają tysiące warszawiaków. Nie możemy ich zawieść. Traktujemy ten projekt priorytetowo, dlatego bacznie będziemy obserwować postęp prac. Mam nadzieję, że wykonawca nas nie zawiedzie i już latem przyszłego roku będziemy przechadzać się kolejnym fragmentem nadwiślańskiej promenady – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

We wtorek rano prezydent Warszawy podpisała umowę z firmą Skanska. – Startowaliśmy w pierwotnym przetargu na wykonanie tych prac i zajęliśmy w nim drugie miejsce, znamy więc doskonale ten projekt – stwierdził Krzysztof Andrulewicz, prezes Skanski.

Prawie rok na budowę

Firma zadeklarowała realizację zadania w ciągu 11 i pół miesiąca, choć jak zastrzegał Gronkiewicz-Waltz umowa pozwala wydłużyć ten termin jeśli poziom wody będzie zbyt wysoki, żeby prowadzić prace. Skanska Zaoferowała najniższą cenę - 65,8 mln zł. Dała też 60 miesięcy gwarancji na swoją pracę. Jej oferta została uznana za najlepszą z 15, które wpłynęły.

W ramach inwestycji, poza przebudową nabrzeża rzeki, zbudowana zostanie promenady spacerowa ze ścieżką rowerową. Na bulwarze powstaną również place i dziewięć pawilonów usługowych.

Wiceprezydent stolicy Michał Olszewski za najtrudniejszą część inwestycji uznał budowę przejścia w osi ul. Bednarskiej. – To będzie trudne technicznie, bo oznacza konieczność przebudowy infrastruktury znajdującej się pod Wisłostradą – stwierdził.

Tak ma wyglądać przebudowany fragment bulwarów

Bankructwo wykonawcy

Prace nad projektem zagospodarowania lewobrzeżnego bulwaru rozpoczęły się w 2009 r. od konkursu architektonicznego. Złożono w nim 31 prac, a zwycięska koncepcja, wykonana przez grupę RS Architektura, stanowi założenia projektu budowlanego obecnie realizowanej inwestycji.

Północną część bulwarów, na wysokości Starego Miasta, zrealizowała Hydrobudowa Gdańsk. Pod koniec prac firma zbankrutowała i zeszła z placu budowy. Prace wykończeniowe powierzono miejskiemu Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg.

Odcinek pomiędzy mostami Śląsko-Dąbrowskim i Świętokrzyskim, który pierwotnie miał być gotowy w 2015 roku, pozostał rozkopany. Ratusz zdecydował, że poszuka nowego wykonawcy w przetargu.

Konkurs na kolejną część

W przyszłości planowana jest przebudowana kolejnego odcinka promenady na południe. - Jeszcze w tym roku będziemy ogłaszali konkurs na realizację kolejnego odcinka od mostu Świętokrzyskiego do mostu Poniatowskiego i koncepcyjną część do końca tego bulwaru, który kończy się na Procie Czerniakowskim - zapowiedział Olszewski.

Zastępca Hanny Gronkiewicz-Waltz dodał, że wszystkie realizacje będą zgodne z szerszym planem jaki na okolicę Wisły mają obecne władze Warszawy. - Staramy się utrzymać pewną równowagę między dwoma brzegami Wisły: prawy jest naturalny - tam realizujemy projekty m.in. dotyczące ochrony ptaków, natomiast po lewej stronie ma się koncentrować miejskie życie - podsumował.

O inwestycji opowiada wiceprezydent Michał Olszewski

ło/b

Czytaj także: