Projekt zakłada budowę stacji, szyn i urządzeń: telekomunikacyjnych, zasilania elektrotrakcyjnego oraz sterowania ruchem kolejowym. Decyzja o pozwoleniu na budowę dla stacji Świętokrzyska dotyczy także przebudowy sieci uzbrojenia terenu w rejonie skrzyżowania ulic Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej.
Kolejne w drodze
13 maja 2011 roku wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji metra Rondo ONZ.
Wydanie przez wojewodę decyzji na budowę stacji Rondo ONZ i Świętokrzyska stało się możliwe po tym, jak na początku maja stołeczny ratusz uzupełnił niezbędną dokumentację, której Kozłowski zażądał ponad trzy miesiące wcześniej. Chodziło m.in. o uzgodnienia konserwatorskie dotyczące zagrożeń dla zabytkowych obiektów.
Miasto ma już także pozwolenia na budowę stacji Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat i Powiśle.
Trwają postępowania dotyczące kolejnych pozwoleń dla II linii - między innymi dla stacji: Dworzec Wileński oraz Stadion (część kolejowa) - informuje urząd.
Zmienią harmonogram
Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku tego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Miasto planuje zmiany w harmonogramie. Są one konieczne chociażby ze względu na mistrzostwa Euro 2012, podczas których Praga nie może być rozkopana.
Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz i prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapewniali w połowie maja na posiedzeniu rady miasta, że mimo planowanych zmian w harmonogramie, ostateczny termin ukończenia budowy II linii podziemnej kolejki nie został zmieniony i nadal jest to październik 2013 r. Szczegółowy plan prac radni z komisji infrastruktury mają poznać na początku czerwca.
Przyjadą tarcze
Tarcze, które wydrążą tunele metra, rozpoczną prace prawdopodobnie jesienią. W połowie maja odbył się pierwszy odbiór techniczny u producenta dwóch z trzech tarcz.
Zobacz też: te maszyny wydrążą metro
mz