Zakończyła się rozbudowa linii kolejowej WKD o drugi tor na odcinku Podkowa Leśna-Grodzisk Mazowiecki. Od soboty zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów na tym odcinku.
Pociągi na szlaku Podkowa Leśna Główna–Grodzisk Mazowiecki Radońska jeżdżą od soboty po obydwu torach bez ograniczeń.
Jak informuje rzeczniczka marszałka Adama Struzika, wzrośnie częstotliwość kursowania pociągów do i z Grodziska Mazowieckiego. Początkowo pojadą one w dni powszednie co 15-30 minut w godzinach szczytu oraz co 20-40 minut poza godzinami szczytu. Po zakończeniu prac na innym odcinku linii WKD, na terenie Warszawy, Grodzisk Mazowiecki zyska połączenia co 10-20 minut, zaś Milanówek co 30 minut. Wzrośnie również regularność i niezawodność przewozów na całej linii WKD.
- Wraz z dynamicznym rozwojem Grodziska Mazowieckiego i sąsiednich miejscowości budowa drugiego toru była po prostu niezbędna, aby zapewnić coraz większej liczbie pasażerów bardziej komfortowy, sprawny i szybszy dojazd do stolicy. Budowa drugiego toru była długo wyczekiwaną inwestycją, która mimo że realizowana płynnie i zgodnie z harmonogramem, wiązała się z pewnymi niedogodnościami dla mieszkańców i pasażerów. Jestem jednak przekonany, że ten czas nieuniknionych utrudnień wart był niewielkich wyrzeczeń, aby teraz móc korzystać ze zmodernizowanej linii WKD. Dzięki powstaniu nowego toru i przebudowie tego już istniejącego, zwiększy się liczba połączeń, a komunikacja stanie się bardziej bezpieczna i dostępna, także dla osób niepełnosprawnych - mówi cytowany w komunikacie prasowym Adam Struzik.
Klika etapów
Inwestycja objęła gruntowną modernizację istniejącego toru, który od kilkudziesięciu lat nie był poddany kompleksowej naprawie. Rozpoczęte w maju 2022 roku prace zostały zrealizowane w kilku etapach. W ramach pierwszego wybudowany został drugi tor na szlaku Podkowa Leśna Zachodnia–Grodzisk Mazowiecki Radońska.
Równocześnie została całkowicie przebudowana stacja końcowa Grodzisk Mazowiecki Radońska. Kolejny etap zakładał przebudowę starego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska. Ostatni z etapów przewidywał prace w branżach systemów sterowania ruchem kolejowym oraz telekomunikacji dla szlaku dwutorowego.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl