Elisabetta na stacji Stadion. Krystyna zbliża się do Wisły

Elisabetta juz na stacji Stadion Narodowy
Elisabetta juz na stacji Stadion Narodowy
Źródło: budowametra.pl
Tarcza Elisabetta dotarła na stację Stadion Narodowy. Stąd ruszy w stronę Wisły. Na drugi brzeg ma dotrzeć pod koniec wakacji.

Tarcza na stację przebiła się w poniedziałek po godzinie 11. Na stacji można zobaczyć również końcowe elementy zaplecza tarczy Krystyna, która po wykonaniu 65 metrów tunelu w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik, znajduje się 650 m od koryta Wisły.

Jak informuje wykonawca metra, gotowe jest już ponad pięć i pół kilometra tunelu centralnego odcinka II linii metra. Nawet bez łącznika pomiędzy I i II linią metra, już teraz stanowi to ponad połowę zaplanowanych prac tunelowych.

- Gdyby więc Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński łączyła jedna nitka tunelu, prace przy jego budowie byłyby zakończone - czytamy na stronie wykonawcy.

3670 betonowych pierścieni

Podczas wykonanych dotąd prac wykorzystano 3670 pierścieni, które zostały wyprodukowane w fabryce wykonawcy na Białołęce. Tylko do ich wyprodukowania zużyto 30 tys. metrów sześciennych betonu. Z takiej ilości materiału mogłyby powstać przynajmniej cztery biurowce o powierzchni użytkowej 10 tys. metrów kwadratowych.

Ruszyła pod Wisłę

W zeszłym tygodniu tarcza Krystyna ruszyła ze stacji Stadion Narodowy w stronę Wisły. - Szacujemy, że wydrążenie tunelu pod Wisłą zajmie około dwóch miesięcy. Wiele zależy jednak od warunków geologicznych – informował wówczas Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego. Elisabetta ma ruszyć jej śladem za kilka dni.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

bf/par

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra

Czytaj także: