Nowa droga planowana jest na odcinku od alei Obrońców Grodna do ronda Zesłańców Syberyjskich. "To jedna z tras o największym natężeniu ruchu rowerowego. Wymiana nawierzchni z kostki betonowej na asfalt poprawi komfort jazdy rowerzystów przemierzających ją każdego dnia" - czytamy w komunikacie pełnomocnika. Przy nowej drodze powstać ma też pętla indukcyjna do zliczania rowerzystów.
Oferty mieszczą się w kosztorysie
Kilka dni temu miasto sprawdziło oferty wykonawców chętnych do realizacji przedsięwzięcia. Zgłosiły się dwie warszawskie firmy. Pierwsza - P.P.U.H. EFEKT zaproponowała budowę drogi za nieco ponad trzy miliony złotych (i gwarancję na 60 miesięcy).
Zaś druga - ROKOM - za 2,9 miliona złotych (zachowując również 60 miesięcy gwarancji).
Jak pisze Pełnomocnik miasta do spraw rowerów, urzędnicy cieszą się z propozycji, bo te mieszczą się w szacowanym kosztorysie inwestycji. Miasto planowało przeznaczyć na nową drogą 4,5 miliona złotych brutto.
"Obecnie trwa analizowanie dokumentów. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia trasa może zyskać nową nawierzchnię jeszcze w tym roku" - zapowiada pełnomocnik na swoim profilu na Facebooku.
Rowerem przez cztery dzielnice
Równocześnie trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż Kasprzaka-Wolskiej i Połczyńskiej. Po jej ukończeniu i połączeniu drogi z już istniejącą infrastrukturą rowerzyści będą mieli do dyspozycji spójny korytarz transportowy o długości 12 kilometrów. Trasa przebiegać będzie z Bemowa na Pragę przez Wolę i Śródmieście.
MIESIĄC TEMU WYSTARTOWAŁ 7. SEZON VETURILO
Veturilo
Veturilo
kw/pm
Źródło zdjęcia głównego: ZDM