Dokończenie II linii metra, centra przesiadkowe. Miejskie inwestycje 2014

O budowie II linii metra mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM
Źródło: fot. budowametra.pl / film: Marcin Gula / tvnwarszawa.pl

Zakończenie budowy metra, a co za tym idzie zmiany w komunikacji miejskiej oraz stworzenie węzłów przesiadkowych. Takie plany ma Zarząd Transportu Miejskiego na 2014 rok.

Główną inwestycją komunikacyjną jest bez wątpienia budowa centralnego odcinka II linii metra, która w tym roku ma zostać zakończona. Jak powiedział na konferencji Wiesław Witek, dyrektor ZTM, wykonano już około 75 proc. prac wszystkich siedmiu stacjach, poza stacją Centrum Nauki Kopernik.

- Zakończenie kontraktu zgodnie z harmonogramem to jest 30 września 2014 rok, po tym terminie będą odbywały się odbiory techniczne - poinformował.

Centralny odcinek II linii metra miał być gotowy pod koniec 2013 roku.

Centra przesiadkowe

Przed otwarciem II linii metra, w wakacje ZTM zapowie zmiany w organizacji tras autobusowych i tramwajowych. - Ponieważ centralny odcinek II linii metra spinając dwa brzegi Wisły daje takie możliwość, by za równo na Rondzie Daszyńskiego, jak również stacji Dworzec Wileński i Stadion Narodowy stworzyć centra przesiadkowe, które ułatwią mieszkańcom Grochowa i wschodnich dzielnic, oraz gmin podwarszawskich komunikację z centrum- powiedział Witek.

ZTM chciałby także stworzyć węzeł przesiadkowy przy stacji Centrum Nauki Kopernik. Jak powiedział Witek, podjęto rozmowy z inżynierem ruchu, aby w rejonie stacji metra CNK wybudować z prawdziwego zdarzenia węzeł przesiadkowy. - Warunek jest jeden, że uda nam się w rejonie ul. Zajęczej i ul. Tamki stworzyć kontrapas. Decyzje inżyniera w tym zakresie są dla nas determinujące dalsze z naszej strony kroki o charakterze organizacyjnym- mówił dyrektor ZTM.

Na budowę węzłów przesiadkowych ZTM przeznaczy milion złotych. Będą tam wybudowane dobrej jakości przystanki autobusowe i tramwajowe.

ZTM chce węzła przesiadkowego przy stacji CNK

Ścieżki rowerowe, nowe wiaty

Co jeszcze ZTM planuje w 2014 roku. - Planujemy wymianę 180 wiat przystankowych i postawienie prawie 100 słupków rowerowych w ramach kontraktu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Chcemy także za milion złotych wybudować nowe przystanki w lokalizacjach zaproponowanych przez mieszkańców- wymienia Witek

Ponadto w tym roku ma powstać łącznie 70 km nowych dróg oraz pasów rowerowych. - 13 km pasów dla rowerów jest już w tzw. obróbce formalno-prawnej i dotyczy takich ulic jak Mokotowska, Raszyńska, Saska, Wóycickiego, Koszykowa oraz Dickensa- powiedział dyrektor ZTM.

Powstanie także 1000 stojaków innych niż dla rowerów Veturilo.

- Ważnym elementem w zakresie komunikacyjnym, jest budowa kolejnych parkingów Parkuj i Jedź. Takie parkingi mają powstać w rejonie PKP Płudy, w rejonie PKP Żerań FSO, PKP Jeziorki.

Wszystko zależy jednak od uzyskanych środków z Unii Europejskich.

O problemie braku parkingów przy stacji PKP Płudy pisaliśmy w listopadzie.

Plany ZTM na 2014 rok

su//ec

Czytaj także: