W związku z dużym zainteresowaniem wyborami, decyzją Ratusza, praca urzędów została przedłużona do godz. 19. Dopisać się do spisu wyborców można się osobiście w urzędzie lub poprzez platformę ePUAP.
Do 7 października w swoim urzędzie możemy natomiast pobrać zaświadczenie, które upoważni nas do głosowania poza miejscem zameldowania. Tego samego dnia upływa termin, w którym możemy zamedlować się w stolicy na stałe, żeby zagłosować w niedzielę w Warszawie.
Ponadto ratusz uruchomił serwis internetowy "sprawdź, gdzie zagłosujesz". Na specjalnej stronie, w krótkim formularzu on-line należy podać nr PESEL, imię i nazwisko, a dowiemy się, w której dokładnie obwodowej komisji wyborczej będzie można głosować. Dowiemy się również, czy nasz lokal wyborczy jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Oto ważne dla wyborców terminy:
- do 4 października – wyborcy mieszkający bez stałego zameldowania mogą dopisać się do spisu wyborców.
- do 7 października – ostatni roboczy dzień przed wyborami – uzyskamy zaświadczenia o prawie do głosowania. Z takim dokumentem można głosować w dowolnie wybranej komisji wyborczej. Wnioski o zaświadczenie składamy w swojej dzielnicy osobiście lub przez upoważnioną osobę.
- do 7 października – osoby, które zameldują się na stałe będą mogły głosować w Warszawie.Wszystkie te sprawy zrealizujemy w swojej dzielnicy.
bf