Po kilku tygodniach konsultacji ZTM przedstawił ostateczną wersję układu komunikacji miejskiej w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra.
Projekt komunikacji miejskiej na czas budowy centralnego odcinka II linii metra ZTM przedstawił na początku lutego. Od tego czasu pasażerowie mogli zgłaszać swoje uwagi – z tej możliwości skorzystało ponad tysiąc osób.
Jak wyjaśnia ZTM, najwięcej uwag mieli mieszkańcy Bemowa, którzy bali się, że po wycofaniu z dzielnicy linii 507 straciliby możliwość bezpośredniego dojazdu do centrum, dlatego ZTM postanowił zmienić trasę linii 171, która będzie kursowała ul. Żołnierzy Wyklętych.
Spełniony został także postulat, aby zachować połączenie Bemowa z Powiślem. Linia 105 zamiast do Zachęty (według pierwotnej propozycji), będzie dojeżdżała na Mariensztat. ZTM uwzględnił także propozycję, aby linia 501 dojeżdżała do Dworca Centralnego a nie do pl. Konstytucji.
Połączą linie
Linie 101 i 166 zostaną połączone w jedną kursującą na trasie Osiedle Kabaty – Plac Hallera.
Połączone mają być również linie 360 i 512, co spowoduje, że pasażerowie z Zacisza dojadą na Nowolipki.
Zawieszają i skracają
Swoje trasy zmieni kilka linii autobusowych. Linia 118 miałaby z Bródna Podgrodzia dojeżdżać do Metra Politechniki. Natomiast linią 105 z Osiedla Górczewska dojedziemy do pętli przy Mariensztacie.
Nową trasą pojedzie też linia 125, z Międzylesia dojedziemy Okopowej oraz 128, która zostanie uruchomiona na trasie Szczęśliwice – Mariensztat.
Ponadto skróconą trasę wyjadą także linie 174, 178, 218, 501.
Zarząd Transportu Miejskiego planuje zawieszenie linii 150, 155 oraz 506. Na trasy objazdowe mają być skierowane linie 160 i 162.
Wśród zmian przewidziana jest także powstanie nowej linii 218. Jej trasa będzie prowadzić od CH Reduta na Rakowiec.
Zmiany będa wprowadzane wraz z kolejnymi etapami prac przy budowie metra.
bf/par
Źródło zdjęcia głównego: | Eurosport