Budowa metra na Pradze: "Będą ogromne utrudnienia"

fot. mapa.um.warszawa.p
fot. mapa.um.warszawa.p
Parking dla autobusów na pl. Bankowym, buspas na Jagiellońskiej i most Śląsko Dąbrowski zamknięty dla samochodów - wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra złożył poprawiony projekt organizacji ruchu w czasie budowy stacji Dworzec Wileński. – Będą ogromne utrudnienia – zapowiada Janusz Galas, miejski inżynier ruchu.

- Sprawdzamy projekt. Jeśli nie będzie w nim błędów, podpiszę go jeszcze dziś – zapewnia Galas.

Jednak na zamknięcie ulicy Targowej trzeba będzie poczekać prawdopodobnie do października.

- To dużo większe zmiany w organizacji ruchu, niż te na lewym brzegu Wisły. Dlatego ich wprowadzenie może potrwać nawet trzy tygodnie – zdradza Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP, wykonawcy centralnego odcinka II linii metra.

Kiedy już zostaną wprowadzone, warszawiaków czekają ogromne utrudnienia.

Dziura w Targowej

Gdy budowa ostatniej z siedmiu stacji się rozpocznie, zajmie niemal całą szerokość ul. Targowej na wysokości Dworca Wileńskiego. Kierowcy jadący od strony Targówka będą musieli albo zostawić samochód na tymczasowym parkingu utworzonym na jednej jezdni al. Solidarności (pomiędzy skrzyżowaniem z Targową i Szwedzką), albo skorzystać z objazdu i skręcić w Szwedzką. Ruch al. Solidarności w stronę centrum będzie możliwy tylko dla autobusów. Podobnie na moście Śląsko-Dąbrowskim, który będzie dostępny jedynie dla autobusów, pieszych i rowerzystów.

Parking na Bankowym

- Zamykamy kluczowe na Pradze połączenie z centrum. Dlatego zakres zmian jest bardzo szeroki i sięga na lewym brzegu aż placu Bankowego. To tu, przed ratuszem znajdzie się parking odstawczy dla autobusów, a kierowcy aut osobowych na czas budowy stacji nie będą mogli skręcić w kierunku Pragi – tłumaczy Galas.

Są opóźnienia

Budowa pierwszej stacji metra centralnego odcinka rozpoczęła się rok temu. Budowa ostatniej, miała rozpocząć się w sierpniu. Później termin ten przesunięto na koniec września. Jednak wykonawca II linii dopiero teraz złożył poprawiony projekt organizacji ruchu – dokument niezbędny do rozpoczęcia prac.

Zdaniem spółki AGP to inżynier ruchu późno polecił wprowadzić do projektu poprawki. – To bzdura. Jeszcze przed wakacjami wykonawca otrzymał od nas pełną informację jak ma wyglądać projekt – odpowiada Galas.

Nie ma jeszcze ostatecznego terminu rozpoczęcia budowy stacji, jednak już wiadomo, że nastąpi to najwcześniej na początku października.

Maciej Czerski

Czytaj także: