Stacja CNK składać się będzie z dwóch części. Pomiędzy nimi znajduje się tunel Wisłostrady. Budowniczowie właśnie się pod nim przebijają.
Do wydrążenia są dwa łączniki w których znajdą się tory podziemnej kolejki i trzeci – w którym będzie peron dla pasażerów:
Betonują łączniki
- Od strony zachodniej mamy wykonany północny łącznik do barety, czyli elementu nośnego, znajdującego się na środku tunelu Wisłostrady – tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki budującej drugą linię metra. Jak dodaje łącznik ten został już wybetonowany.
Na zdjęciu, które zrobił, widać prace toczące się po stronie południowej. - Zdjęcie zostało zrobione z zachodniej części stacji. Widać na nim wykonywanie obudowy stałej – precyzuje rzecznik.
Betonowanie trwa również w łączniku północnym, po wschodniej stronie. – Trwa drążenie części łącznika południowego – informuje Witczyński.
Gdy oba łączniki będą już miały wybetonowane obudowy, rozpocznie się drążenie trzeciego, w którym znajdzie się peron.
Ostatnim etapem prac będzie wycięcie barety.
Jak zapowiada Witczyński, budowa hali peronowej zakończy się w maju.
Tak wygląda instalacja w tunelu Wisłostrady służąca do mrożenia gruntu solanką:
wp/mz
Mrożą grunt w tunelu