Betonują tunel pod Wisłostradą

Trwa budowa stacji Centrum Nauki Kopernik
Źródło: Artur Węgrzynowicz /tvnwarszawa.pl
Budowniczowie metra przebijają się pod tunelem Wisłostrady. Drążą i betonują łączniki - dwoma z nich pojadą pociągi, w jednym znajdzie się peron. Świeże zdjęcie z prac dostaliśmy od rzecznika spółki budującej podziemną kolejkę.

Stacja CNK składać się będzie z dwóch części. Pomiędzy nimi znajduje się tunel Wisłostrady. Budowniczowie właśnie się pod nim przebijają.

Do wydrążenia są dwa łączniki w których znajdą się tory podziemnej kolejki i trzeci – w którym będzie peron dla pasażerów:

Przebijają się pod tunelem Wisłostrady
Przebijają się pod tunelem Wisłostrady
Źródło: budowametra.pl, , grafika tvn24.pl

Betonują łączniki

- Od strony zachodniej mamy wykonany północny łącznik do barety, czyli elementu nośnego, znajdującego się na środku tunelu Wisłostrady – tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki budującej drugą linię metra. Jak dodaje łącznik ten został już wybetonowany.

Na zdjęciu, które zrobił, widać prace toczące się po stronie południowej. - Zdjęcie zostało zrobione z zachodniej części stacji. Widać na nim wykonywanie obudowy stałej – precyzuje rzecznik.

Betonowanie trwa również w łączniku północnym, po wschodniej stronie. – Trwa drążenie części łącznika południowego – informuje Witczyński.

Gdy oba łączniki będą już miały wybetonowane obudowy, rozpocznie się drążenie trzeciego, w którym znajdzie się peron.

Ostatnim etapem prac będzie wycięcie barety.

Jak zapowiada Witczyński, budowa hali peronowej zakończy się w maju.

Tak wygląda instalacja w tunelu Wisłostrady służąca do mrożenia gruntu solanką:

wp/mz

Mrożą grunt w tunelu

Czytaj także: